مصالح ساختمانی

کاروانسرای زین الدین بنایی مدور است که در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته است

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای واصله، کاروانسرای زین الدین بنایی مدور است که در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته است.

6 مهر 1402

مصالح ساختمانی 40 درصد گران شد

بر اساس این گزارش شاخص قیمت مصالح ساختمانی در تهران نسبت به زمستان پارسال معادل 6/ 13 درصد رشد داشته و این در حالی است که این شاخص در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته 7/ 39 درصد افزایش یافته است.

6 شهریور 1402

10 مزیت شگفت انگیز شن بازی برای کودک

تجربه شن بازی بچه ها در ساحل را داشته اید؟ فرض کنید که در خانه یا در مهد کودک گودال یا استخر شنی وجود داشته باشد که بچه ها بتوانند هر روز شن بازی کنند. به فکر این نباشید که بچه ها شما از مدرسه که به خانه می آیند، سر تا پا کثیف خواهند بود.

20 مرداد 1402

جمهوری آذربایجان مسیر لاچین را به دژ نظامی تبدیل کرد ، این مسیر مهم مسدود شده است

رسانه های ارمنستان مدعی شدند که جمهوری آذربایجان با خودروهای زرهی و موانع مهندسی مسیر مهم لاچین را به دژ نظامی تبدیل نموده و ارسال محموله های بشردوستانه به منطقه غیرممکن شده است.

4 تیر 1402

کشف شگفت انگیز درباره زمین: همه چیز از این ابرشعله ها آغاز شد!

آغاز حیات بر روی زمین می تواند حاصل ابر شعله های خورشیدی باشد که میلیون ها بار قوی تر از هر چیزی (انرژی) که تصورش را می کنید هستند.

30 اردیبهشت 1402

اولین تصاویر از بزرگترین صخره مصنوعی جهان در دبی

تصاویر خیره کننده یک آزمایشگاه زنده شناور به مساحت نزدیک به 200 کیلومتر مربع با یک میلیارد مرجان و اقامتگاه های بوم گردی لوکس را نشان می دهد که در دبی در حال ساخت است.

25 اردیبهشت 1402

کشف نقاشی های عجیب در پلکان مخفی قصر 700 ساله

بازسازی یک پلکان مخفی در قصر 700 سالۀ شهر فلورانس منجر به کشف نقاشی هایی عجیب شده است.

28 فروردین 1402

کدام فنجان اول پر می گردد؟ ، هوش خود را محک بزنید

به این ساختار خاص توجه کنید. ببینید که اگر در آن آب بریزید، کدام یک ازفنجان ها زودتراز همه، کاملا پر می شوند؟

21 فروردین 1402

عجیب ترین ساختمان های جهان ، معماری هایی منحصر به فرد

ساختمان هایی در دنیا هستند که با اشکال عجیب و غریب، که گاهی برای جلب گردشگر و گردشگر ،گاهی برای معروفیت، گاهی از سر خلاقیت و گاهی برای تفریح و نمایش هنر معماری از معماران قهار دنیا،ساخته شده اند. در این مطلب با تعدادی از عجیب ترین ساختمان های دنیا که واقعا...

15 دی 1401

با برنامه Airbnb ، مکان اقامتی عجیب در آمریکا را بیابید

اره اتاق و یا خانه، روشی قدیمی و منسوخ شده است. با برنامه هایی مانند Airbnb ، می توانید به تمامی نقاط سفر کنید و در مکان هایی مستقر شوید، که هیچ وقت تصورش را هم نمی کردید. این کار در سراسر استان متحده و با توجه به انتخاب های عجیب، از خانه های گنبدی گرف ته...

15 دی 1401

63 نقطه حادثه خیز در همدان شناسایی شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت:63 نقطه حادثه خیز در همدان شناسایی شدند و راهدارخانه ها نیز از یکم آذرماه در آماده باش هستند.

19 آبان 1401

10 بازار شبانه دهلی هند

دهلی، کلان شهر پرهیاهو هند، به جهانگرد ها تجربه فوق العاده ای از سفر به هند را ارائه می دهد. با بازدید از این 10 بازار شبانه دهلی بدون شک تمام حواس چندگانه شما از حس بینایی و بویایی گرفته تا حس چشایی روشن می گردد.

24 مهر 1401

احیای بافت فرسوده قم در گروی تنظیم صلح نامه

عضو شورای شهر قم گفت: صلح نامه یکی از روش های بسیار مناسب جهت ایجاد انگیزه در شهروندان ساکن بافت های فرسوده و قدیمی شهر جهت توسعه محیط زندگی است.

16 مهر 1401

اولین باتری شنی جهان

تیمی از محققان فنلاندی به تازگی اولین باتری شنی در مقیاس تجاری را راه اندازی کرده اند. این باتری به منظور ذخیره سازی برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر طراحی شده است و می تواند چندین ماه مورد استفاده قرار گیرد.

3 مرداد 1401

آیا رعد و برق در شکلگیری حیات زمین نقش داشت؟

در فرضیه های مربوط به شکلگیری حیات، پدیده رعد و برق یک جایگاه ویژه را برای خود در نظر گرفته است و بسیاری دانشمندان باور دارند که این پدیده نقش مهمی در تاریخ اولیه حیات سیاره ما داشته است، اما این فرضیه مورد قبول عام ظاهراً جایگاه قبلی خود را از دست داده...

3 تیر 1401

ژنوم کامل انسان توالی یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندپندنت، یک تیم بین المللی از محققان گفت برای نخستین بار ژنوم کامل انسان را توالی داده است. این تحقیق در ژورنال ساینس منتشر شده است.

1 تیر 1401

افت شاخص فراوری 9 رشته فعالیت صنعتی بورسی در آذرماه

مرکز پژوهش های مجلس گزارش پایش بخش حقیقی مالی در آذرماه سال جاری در بخش صنعت و معدن را منتشر نموده است.

21 خرداد 1401

قلعه زوروف، مجذوب کننده ترین بنای تاریخی روسیه

قلعه زوروف مکانی دیدنی و تاریخی در شمال کرونشتات است که ویرانه هایی از آن به جای مانده است. این قلعه دیوارها و سقف های عجیب و بی نظیری دارد که فقط با سفر به روسیه به این زیبایی ها پی می برید.

15 اسفند 1400

بافت کلاه کرکی از هنرهای دستی کهن استان خراسان شمالی است

میراث آریا/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، بافت کلاه کرکی از هنرهای دستی کهن استان خراسان شمالی است.

1 اسفند 1400

پاموکاله کجاست؟

وقتی سفر به ترکیه میان گردشگران تا این مقدار فراگیر شده است، بهتر است از مکان های زیبا و تماشای آن به اطلاع داشته باشید تا بتوانید برترین برنامه را برای سفر خود محیا کنید. پاموکاله منطقه ای است که زیبایی خیره کننده آن زبانزد است و در سفر به ترکیه حتما...

6 بهمن 1400
تعداد: (33)