کشف نقاشی های عجیب در پلکان مخفی قصر 700 ساله

به گزارش وبلاگ بینام، بازسازی یک پلکان مخفی در قصر 700 سالۀ شهر فلورانس منجر به کشف نقاشی هایی عجیب شده است.

کشف نقاشی های عجیب در پلکان مخفی قصر 700 ساله

وبلاگ بینام | پالازو وکیو (Palazzo Vecchio) یا قصر قدیمی از قرن چهاردهم میلادی مقر اصلی حکومت در جمهوری فلورانس بوده است. به تازگی در جریان بازسازی یک پلکان مخفی در این قصر تعداد زیادی نقاشی های دیواری با قدمت حدودا 500 ساله کشف شده اند؛ نقاشی هایی که اغلب حالتی عجیب و غریب و غیرعادی دارند.

به گزارش وبلاگ بینام ؛ یادداشت های به جا ماندۀ قدیمی اشاره می نمایند که این پلکان مخفی در میانۀ قرن شانزدهم میلادی و در زمان حکومت کوزیمو دِ مدیچی اول (دوک توسکانی)، به عنوان یک راه خروج اضطراری ساخته شده است.

در طی چند قرن، دیوار ها و سقف این پلکان و راهرو چندین بار گچ کاری شده اند و بنابراین سطح اصلی دیوار ها در زیر این لایه های گچ پنهان بوده است. در جریان بازسازی اخیر، بعد از اینکه لایه های گچ یکی پس از دیگری از روی دیوار ها و سقف برداشته شدند، نقاشی های عجیب و غریب خودشان را نشان دادند.

می گردد حدس زد که این نقاشی ها اثر مارکو مارکتی (Marco Marchetti) نقاش اواخر دورۀ رنسانس باشند که آثارش در قسمت های دیگری از این قصر نیز وجود دارند. مارکتی را نقاشی توصیف نموده اند که آثار گروتسک یا عجیب پردازانۀ او مورد توجه و تحسین معاصرانش بوده اند.

با اینکه لایۀ گچ اصلی در بعضی قسمت ها از میان رفته بود، اما هنوز بخش زیادی از آن به همراه نقاشی هایی که روی آن کشیده شده بودند پابرجا بود. در بعضی نقاط هم لایۀ گچ ضعیف و آسیب پذیر شده بود که بازسازی کاران کوشش کردند آن ها را تثبیت نمایند.

زمانی که کوزیمو د مدیچی اول مقام دوک توسکانی را از یک خویشاوند دور به ارث برد، هنوز نوجوان بود و قبل از آن نیز هرگز در شهر فلورانس زندگی ننموده بود. شاید نگرانی از همین موقعیت نسبتا پرخطر بود که باعث شده بود یک پلکان مخفی در قصر ایجاد گردد؛ مسیری که می توانست کوزیمو و همسرش را بدون عبور از تالار های اصلی به خارج از قصر راهنمایی کند.

پالازو وکیو یک گنجینۀ غنی از آثار هنری به شمار می رود و در گوشه گوشۀ آن مجسمه ها و نقاشی هایی از برجسته ترین هنرمندان دورۀ رنسانس از جمله میکل آنژ و جورجیو وازاری خودنمایی می نمایند.

منبع: فرادید

به "کشف نقاشی های عجیب در پلکان مخفی قصر 700 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف نقاشی های عجیب در پلکان مخفی قصر 700 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید