قلعه زوروف، مجذوب کننده ترین بنای تاریخی روسیه

به گزارش وبلاگ بینام، قلعه زوروف مکانی دیدنی و تاریخی در شمال کرونشتات است که ویرانه هایی از آن به جای مانده است. این قلعه دیوارها و سقف های عجیب و بی نظیری دارد که فقط با سفر به روسیه به این زیبایی ها پی می برید.

قلعه زوروف، مجذوب کننده ترین بنای تاریخی روسیه

قلعه زوروف، در سواحل دریای بالتیک در شمال کرونشتات واقع شده است. امروزه ویرانه های آن به طور کامل وجود دارد. یکی از چند قلعه کرونشتات، قلعه زوروف است که در سال 1860، به وسیله مهندس کنستانتین زوروف برای تقویت راهروهای شمالی خلیج فنلاند ساخته شد.

قلعه دارای شکل قارچی با سقف منحنی است که طراحی نوی از کنستانتین زوروف نسبت به سازه های قبلی آن به شمار می رود. در واقع، زوروف که برای اولین بار در روسیه پیروز به استفاده از آسفالت به عنوان مصالح ساختمانی شد، کف این منطقه را با محلول آسفالت طبیعی پوشش داده است.

در شروع قرن بیستم، قلعه تبدیل به یک انبار برای معادن دریایی و تخلیه مهمات شد. این قلعه مدت ها پس از سرانجام جنگ جهانی دوم به عنوان یک سایت آموزش نظامی و تیراندازی به شمار می رود.

در سال 1970، یک فاجعه انفجاری در قلعه زوروف رخ داد که برای چندین هفته این محیط را ناآرام کرد.

هنگامی که آتش سوزی مهار شد و قلعه به میزان کافی سرد شد، زیرزمین کاملا غیر قابل تشخیص شده بود.

این منطقه تبدیل به جهنمی خیلی داغ شده بود که به معنای واقعی کلمه موجب ذوب آجرهای بالایی آن شده و مانند استالاکتیت ها فرو می ریختند.

معلوم نیست چه موادی در آتش سوختند، اما از ماهیت آسیب رسیده، تعیین است که چیزی بسیار داغ بوده است.

در آتش سوزی های خانگی معمول، حتی آجرهای بسیار قوی ذوب نمی شوند. این امر نیازمند دمای کافی طولانی، با دمای حداقل 1800 درجه سانتی گراد است. برای مقایسه، یک آتش سوزی بزرگ ناشی از بنزین، دمایی در حدود 1100 درجه فراوری می نماید.

بعضی بر این باورند که روس ها نوعی سلاح نو آزمایش می نمایند: احتمالا فسفری با ترکیبات بالا مشابه با ناپالم که می تواند دمایی بیش از 2000 درجه سانتی گراد فراوری کند.

بر اساس نقل قولی دیگر، این قلعه مملو از روغن های روان نماینده و مهمات دفن شده، گندآب کشتی ها و زباله های کشتی بود که به طور تصادفی به وسیله گردشگران بی دقت آتش زده شده بود. حقیقت هرگز کشف نخواهد شد.

در مکان های مختلف، لایه ذوب شده سقوط نموده و لاشه آجرها تعیین شده اند.

قلعه زوروف روسیه
قلعه زوروف روسیه
منبع: کجارو / amusingplanet.com

به "قلعه زوروف، مجذوب کننده ترین بنای تاریخی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه زوروف، مجذوب کننده ترین بنای تاریخی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید