چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

به گزارش وبلاگ بینام، با اینکه مدام برای شستشو با ماشین لباسشویی از موادشوینده استفاده می کنید، ولی به این معنی نیست که خودش را تمیز می کند. اگر لباس های تان را با دستگاهی که بو می دهد بشویید، ممکن است بو به لباس ها نیز منتقل شود.

چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

به گزارش وبلاگ بینام به نقل از لیمو تاپ ،در حالی که محلول های تمیزکننده شیمیایی می توانند به دستگاه شما آسیب برساند، می توانید به راحتی یک محلول تمیزکننده با سرکه و جوش شیرین تهیه کنید و دستگاه خود را تمیز و با بوی عالی نگه دارید!

تمیز کردن یک ماشین لباسشویی با ورودی از بالا

دستگاه را بر روی طولانی ترین و داغ ترین چرخه تنظیم کنید

برای شستشوی کامل لباسشویی، روی طولانی ترین حالت قرار دهید. اگر نمی توانید زمان اجرا را به صورت دستی تنظیم کنید، از چرخه سنگین استفاده کنید. دکمه دما را روی گرم ترین حالت شستشو تنظیم کنید، شروع را فشار دهید تا ماشین با آب پر شود و درب آن را باز نگه دارید.

4فنجان (950 میلی لیتر) سرکه سفید را به لباسشویی اضافه کنید

سرکه سفید استانداردی که در آشپزخانه دارید، به خوبی عمل می کند. همانطور که مخزن با آب پر می شود، سرکه را داخل دستگاه بریزید.

یک ظرف سرکه جداخریداری کنید تا فقط برای اهداف تمیز کردن استفاده شود، بنابراین مجبور نیستید هر بار که می خواهید لباسشویی را تمیز کنید به آشپزخانه خود بروید.

1 فنجان (220 گرم) جوش شیرین را درون آب بریزید.

جوش شیرین را در حالی که مخزن پر می شود اضافه کنید تا در کل دستگاه مخلوط شود. جوش شیرین با سرکه واکنش نشان می دهد تا هرگونه باقیمانده را برداشته و داخل دستگاه را تمیز کند.

یک جعبه جوش شیرین را در اتاق لباسشویی خود جدا از جوش شیرین مورد استفاده برای پخت و پز نگه دارید.

آب را هم بزنید و بگذارید 1 ساعت خیس شود

درب را به مدت 1 دقیقه روی دستگاه ببندید تا چرخه شروع شود. این کار جوش شیرین، سرکه و آب را به طور کامل مخلوط می کند و محلول تمیز کردن شما را در کل مخزن پخش می شود. بعد از یک دقیقه، درب را باز کنید تا چرخه متوقف شود.

برخی از ماشین های لباسشویی با شروع چرخه، درب را قفل می کنند. دکمه توقف یا مکث را برای باز کردن قفل آن و باز کردن درب فشار دهید.

محفظه نرم کننده، سفید کننده و مواد شوینده را با مسواک یا اسفنج تمیز کنید

برس یک مسواک سفت را درون آب فرو کنید و تمام محفظه ها را تمیز کنید. روی مناطقی متمرکز شوید که دارای قارچ یا کپک هستند. هنگامی که آنها را تمیز کردید، با یک دستمال خشک و تمیز آن را پاک کنید.

  • اگر مسواک درست عمل نمی کند، از یک برس تمیزکننده سفت و یا اسفنجی استفاده کنید.
  • قسمت های قابل جدا شدن را درون آب قرار دهید و 20 دقیقه قبل از شستشو آنها را خیس کنید.
  • مهر و موم پلاستیکی اطراف درب را بررسی کنید. در صورت مشاهده و تمیز کردن محل، آنرا با مسواک شستشو دهید.

دستگاه را ببندید و بگذارید چرخه کامل شود

درب را ببندید و دستگاه را روشن کنید. صبر کنید تا چرخه کاملاً تمام شود و مخزن از محلول تخلیه شود. هنگام کار کردن لباسشویی، طرفین و بالای دستگاه را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید تا از زمان خود بهترین استفاده را کنید.

لباسشویی اتوماتیک با ورودی از جلو

تمیز کردن واشر

واشر حلقه لاستیکی است که در داخل لباسشویی و در ورودی دستگاه قرار گرفته است. این همان چیزی است که برای جلوگیری از بیرون آمدن آب از ماشین لباسشویی، مهر و موم ایجاد می کند. درب ماشین لباسشویی را تا آخر باز کنید و به صورت زیر واشر را تمیز کنید:

  • اشیاء خارجی را حذف کنید؛ وقتی واشر را عقب کشیدید، اشیاء موجود بین لاستیک را چک کنید. همیشه قبل از شستشوی لباس ها جیب های لباس ها را بررسی کنید و وسایل را جدا کنید.
  • وجود گرد و غبار یا مو را بررسی کنید؛ اگر متوجه مو در واشر هستید، این بدان معنی است که موی زیادی روی لباس ها بوده است. اگر در خانه خود حیوانات خانگی یا افرادی با موهای بلند دارید، باید حداقل یک یا دو بار در هفته واشر را چک کنید.
  • هر نوع کپک را تمیز کنید؛ اگر لکه های سیاه مشاهده می کنید، کپک در حال رشد در ماشین لباسشویی شما است. این بدان معنی است که واشر در حین استفاده به اندازه کافی خشک نمی شود یا مایع شوینده زیادی باقی می ماند. این رطوبت باعث رشد قارچ و کپک می شود. برای از بین بردن کپک، واشر را با آب گرم صابون یا پاک کننده اسپری کنید. پاک کننده را با استفاده از یک پارچه تمیز پاک کنید.

یکبار در ماه واشر را تمیز کنید

برای از بین بردن کپک، 1 فنجان سفید کننده را داخل دستگاه خالی اضافه کرده و یک چرخه گرم را انجام دهید. همچنین باید 1/2 فنجان سفیدکننده را درون محفظه موادشوینده بریزید تا از تمیز بودن تمام دستگاه اطمینان حاصل کنید. پس از انجام چرخه، چند چرخه دیگر را نیز بدون اضافه کردن سفید کننده انجام دهید. این کار باعث می شود قبل از شستن دوباره لباس در دستگاه، بوی سفید کننده از دستگاه حذف شود.

تمیز کردن مخزن

1/3 لیوان (74 گرم) جوش شیرین را درون مخزن بپاشید. جوش شیرین به از بین بردن هرگونه بو از پارچه های کپک زده یا کثیف کمک می کند. در را ببند. دو فنجان (473 میلی لیتر) سرکه سفید را درون مخزن موادشوینده بریزید. ماشین لباسشویی خود را تنظیم کنید تا چرخه تمیز کردن را انجام دهد. یک شستشوی دمای بالا را انتخاب کنید تا جوش شیرین و سرکه فرصتی برای واکنش نشان دهند. بگذارید دستگاه چرخه کامل شستشو را انجام دهد. سرکه و جوش شیرین واکنشی را ایجاد می کند که مخزن ماشین لباسشویی را تمیز می کند.

همیشه راهنمای دستورالعمل دستگاه خود را برای توصیه های خاص تمیز کردن بررسی کنید.

لباس شویی را با سفیدکننده بشویید

اگر دستگاه شما بسیار بو می دهد و گمان می کنید که کپک در داخل آن در حال رشد است، یک چرخه را با سفیدکننده انجام دهید. دو فنجان (473 میلی لیتر) سفیدکننده را در محل شوینده قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. برای شستشوی کامل دستگاه، چرخه آبکشی دیگری را بدون سفیدکننده اجرا کنید.

هرگز چرخه ای هم زمان با جوش شیرین، سرکه و سفیدکننده انجام ندهید. اینها می توانند یک واکنش خطرناک ایجاد کنند که می تواند به دستگاه آسیب برساند.

مخزن موادشوینده را بیرون آورده و تمیز کنید

مخزن مواد شوینده را بیرون آورده و آن را در آب گرم خیس کنید. صفحه را برداشته و آن را با پاک کننده اسپری کنید. خوب آن را تمیز و خشک کنید و سر جایش بگذارید.

مراقبت از ماشین لباسشوی

از مواد شوینده مناسب استفاده کنید

مواد شوینده ای را خریداری کنید که مناسب برای نوع لباسشویی شما طراحی شده باشد. شما همچنین باید فقط از مقدار توصیه شده مواد شوینده و نرم کننده استفاده کنید. در صورت استفاده بیشتر از حد لازم از مواد شوینده، موادشوینده بر روی لباس و دستگاه باقی می ماند.

باقی ماندن موادشوینده می تواند بو ایجاد کند و باعث رشد کپک شود.

لباس های شسته شده را بلافاصله پس از انجام کار بردارید

اجازه ندهید لباس های مرطوب شسته شده ساعت ها در ماشین لباسشویی بمانند. بخصوص در لباسشویی هایی که در آن از جلو باز می شود، کپک و بو سریع تر بوجود می آیند.

لباسشویی را پس از هر بار شستشو خشک کنید

در حالت ایده آل، باید حوله را برداشته و پس از هر بار شستشوی، اطراف واشر لباسشویی را کاملا پاک کنید. هدف این است که تمام رطوبت را از واشر خارج کنیم تا کپک نتواند رشد کند. درب را با باز نگه دارید تا رطوبت از دستگاه تبخیر شود.

محفظه موادشوینده را باز گذاشته تا با هوا خشک شود

در حالی که باید عادت داشته باشید که مرتباً محفظه موادشوینده را تمیز کنید، ولی می توانید حداقل پس از هر بار شستشو، آن را پاک کنید یا آن را بیرون آورده و بگذارید با هوا خشک شود. این امر همچنین باعث ایجاد جریان هوا در داخل دستگاه می شود که می تواند از رشد کپک جلوگیری کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید