پارک های ملی ایران، پارک های فراموش شده و ناشناخته

به گزارش وبلاگ بینام، از پارک های ملی چه می دانید؟ چندتای آن ها را می شناسید؟ به نظر شما چرا باید پارک های ملی را دید؟ با خبرنگاران همراه باشید تا از پارک های ملی بیشتر بدانید.

پارک های ملی ایران، پارک های فراموش شده و ناشناخته

در ایران بیش از سی پارک ملی ثبت شده که زیر نظر سازمان حفاظت از محیط زیست اداره می شوند. بعضی از آن ها همچون پارک ملی گلستان، پارک ملی کویر و دریاچه ارومیه را همه می شناسیم. اما پارک های ملی دیگری هم هستند که شاید راستا رسیدن به آن سخت باشد، اما به یک بار دیدن می ارزد.

کسب آرامش

بیشتر پارک های ملی دور از شهرهای اصلی هستند. پس آنجا می توان در حال دیدنی چشم انداز ای باورنکردنی استراحت کرد. همه چیز در اطراف شما آرام است، صخره هایی مجذوب کننده و کوه های افسانه ای، جنگل های انبوه و یا برکه های آرام شمارا احاطه می کنند.

همچنین تورهای طبیعت گردی و ماجراجویانه ای برای پارک های ملی وجود دارند که تجربه اقامت در روستاهای اطراف پارک ملی را فراهم می آورند و می توانید استراحتی عالی در طبیعت داشته باشید.

در راه کشف

بازدید از پارک های ملی اغلب نیاز به مجوزهای خاص دارد که بهتر است در قالب تورهای طبیعت گردی با راهنمای ماهر باشد. پس می توانید با دوستان و خانواده به دیدار طبیعت بروید. جالب است بدانید در ایران پارک های ملی متفاوتی داریم، از جنگل های انبوه در گلستان تا کویر مرکزی ایران و از دریاچه ارومیه تا حاشیه خلیج فارس در نای بند. پارک هایی که می تواند تمامی سلایق طبیعت گردی را در برگیرد.

در این پارک ها گونه های در خطر جانوری و گیاهی تحت حفاظت قرار گرفته اند. از یوزپلنگ گرفته تا گور ایرانی و از دلفین تا نهنگ و لاک پشت!

همچنین نمونه های شاخص معماری ایرانی مثل کاروانسراها در پارک های ملی وجود دارند. مثلاً در پارک ملی کویر به دیدنی کاروانسرای صفوی قصر بهرام بروید. جایی که به شکارگاه بهرام گور معروف بوده، هرچند حالا خالی از گور ایرانی شده اما منطقه خوبی برای رصد ستارگان است. پارک ملی کویر در خاتمه به دریاچه نمک می رسد و کویر مرنجاب نیز در خاتمهی آن قرار گرفته است. تنها با کاروان های شتر می توان از این کویر عبور کرد و هیچ جاده ای در آن وجود ندارد.

در پارک ملی نای بند می توانید در میان جنگل های حرا قایق سواری کنید و به دیدنی پرندگان و زیبایی درختان مانگرو بنشینید. این پارک ملی در شهرستان کنگان، در استان بوشهر قرار گرفته و از پارک های ملی دریایی محسوب می شود.

این تجربه طبیعت گردی را با چه کسی شریک می شوید؟ با کسی که دوستش دارید؟ خانواده یا دوستان ماجراجویتان؟

می دانید که شما فقط آن طبیعت را به یاد نمی آورید، بلکه کارها و افرادی که با آن ها بودید را به یاد خواهید آورد.

به دیدنی چشم انداز

برای بیشتریت مردم شهرنشین که وقت زیادی را در طبیعت نمی گذرانند؛ یک هفته گذران زندگی در پارک ملی شفابخش است. شما می توانید از نزدیک با حیات وحش در ارتباط باشید. آهو، خرس، گوزن، دلفین و ... را ببینید، در محاصره عطر درختان نفس بکشید و از غروری که از زندگی در شهرها آمده، دست بکشید.

البته لباس هایتان کثیف خواهد شد و به حمام دسترسی ندارید، اما هوای تازه، تجارب زیاد، چشم انداز ها به یادماندنی و فرصتی برای برقراری ارتباط با طبیعت را پیدا می کنید.

منبع: کجارو / iew.ir / superpages.com

به "پارک های ملی ایران، پارک های فراموش شده و ناشناخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک های ملی ایران، پارک های فراموش شده و ناشناخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید