عکس ، رانش گسترده کوه در مشگین شهر ، آب شرب منطقه ایلاندو چند روز قطع شد

به گزارش وبلاگ بینام، رانش گسترده کوه در منطقه ایلاندو مشگین شهر و شکسته شدن خط انتقال آب شرب برای سومین بار. آب شرب در این منطقه در چند روز آینده قطع خواهد بود.

عکس ، رانش گسترده کوه در مشگین شهر ، آب شرب منطقه ایلاندو چند روز قطع شد

به گزارش وبلاگ بینام، ارسلان فرجی از ترکیدگی لوله های آب در اثر رانش زمین در مسیر انتقال آب این شهر خبر داد و گفت: شکسته شدن خط انتقال به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه بارها موجب قطع جریان آب آشامیدنی شهر شده است.

وی با بیان اینکه برای سبک سازی حجم کوه در این مسیر اقدامات لازم صورت خواهد گرفت، گفت: میزان خسارت های وارده در محل رانش زمین در دست بررسی است و به محض ترمیم ترکیدگی لوله آب مشگین شهر وارد مدار می شود.

مدیر امور منابع آب مشگین شهر بر لزوم صرفه جویی شهروندان در مصرف آب تاکید کرد و گفت: شهروندان اگر در مصرف آب صرفه جویی نکنند با کمبود آب روبرو خواهند شد.

آب مورد نیاز شهروندان مشگین شهری با یک خط انتقال 14 کیلومتری از رودخانه خیاوچای تامین و به تصفیه خانه این شهر منتقل می شود. این خط لوله 600 اینچ است که 300 لیتر بر ثانیه آب به تصفیه خانه منتقل می کند

حدود 200 تا 300 متر از این خط انتقال از محل رانشی عبور می کند و هر از چند گاهی رانش این بخش از مسر باعث قطعی آب شهروندان مشگین شهری می شود. اردیبهشت ماه امسال رانش زمین در مسیر انتقال آب مشگین شهر منجر به قطع آب شهروندان در این شهر شد.

توسعه و تکمیل شبکه پایاب سد سبلان و علاج بخشی سد احمد بیگلو سد اینچه نو و دیگر سدهای این شهرستان می تواند بخشی از مسائل شهروندان در تامین آب آشامیدنی و نیاز آبی کشاورزان و باغداران مشگین شهر را برطرف کند.

شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه کوه سبلان قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، رانش گسترده کوه در مشگین شهر ، آب شرب منطقه ایلاندو چند روز قطع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، رانش گسترده کوه در مشگین شهر ، آب شرب منطقه ایلاندو چند روز قطع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید