تفریحات آنتالیا

به گزارش وبلاگ بینام، آنتالیا، یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که با توجه به جاذبه های متعدد و زیبایی که دارد، هرسال میزبان گردشگران از سراسر دنیاست. درواقع آنتالیا را می توان مرکز گردشگری ترکیه به شمار آورد. تور آنتالیا در ایران نیز، در سال های اخیر به یکی از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی تبدیل شده است و آژانس های مسافرتی زیادی در ایران، خدمات تور آنتالیا و به ویژه تور زمینی و تور مقرون به صرفه آنتالیا را ارائه می دهند. در این سفر مجازی خبرنگاران قصد داریم تا بیشتر راجع به این شهر فوق العاده و سفر به آن و بعلاوه تفریحات مختلفی که می توانید در آنجا تجربه کنید، راهنمای سفر جامعی را ارائه کنیم.

تفریحات آنتالیا

شهر آنتالیا

قبل از این که در رابطه با سفر به آنتالیا و جاذبه ها و سرگرمیات جهانگردی در آن صحبت کنیم، ابتدا کمی بیشتر با این شهر آشنا می شویم. آنتالیا، پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه است و چیزی در حدود 25 میلیون نفر جمعیت دارد، البته به علت این که هرسال میلیون ها جهانگرد از آنتالیا بازدید می نمایند، این عدد همیشه در حال تغییر است.

آنتالیا دارای معماری شهری فوق العاده ای می باشد و در اغلب خیابان های این شهر، می توان فضاهای سبز زیبایی که اغلب شامل درختان نخل می باشد را مشاهده نمود. از دیگر مجذوب کنندهیت های این شهر می توان به بافت تاریخی آن اشاره نمود که ساختمان های قدیمی این بخش، از خانه ها گرفته تا قلعه های کوچک و بزرگ، همیشه جهانگردان را مات و مبهوت خود می نمایند.

سرگرمیات آنتالیا

در این بخش به آنالیز سرگرمیات مختلف در آنتالیا می پردازیم و این سرگرمیات را در قالب چند بخش دسته بندی می کنیم:

سرگرمیات تاریخی آنتالیا

بازدید از جاذبه های تاریخی بی نظیر آنتالیا را می توان مهم ترین بخش سرگرمیات در آنتالیا به شمار آورد. در بسیاری از نقاط آنتالیا می توان آثار باستانی متفاوتی را در ترکیه پیدا کرد. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

کسیک مناره: قدمت این بنا که در گذشته از آن به عنوان کلیسا استفاده می شد، به حدود 130 سال بعد از میلاد بازمی گردد. در گذشته این بنا، دروازه ورود به شهر بوده است. امروز، بخش زیادی از بنا نسبت به گذشته از بین رفته اما هنوز هم زیبایی خاص خود را داراست.

مسجد کنگره دار: این بنا به وسیله پادشاهان سلجوقی بنیان گذاری شده است و با معماری مجذوب کنندهش، امروزه به یکی از مهم ترین نمادهای شهر آنتالیا به شمار میرود. این بنا در میان شهروندان آنتالیا به ییولی مناره نیز مشهور است.

کاله ایچی: یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های تاریخی آنتالیا، کاله ایچی یا شهر قدیمی است. کاله ایچی بخش کوچکی از آنتالیاست که چیزی در حدود 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد و از پربازدیدترین نقاط جهانگردی در ترکیه محسوب می گردد. معماری کاله ایچی شبیه به یک آمفی تئاتر است که دورتادور بندر قدیمی آنتالیا کشیده شده است. این شهر قدیمی تعداد بسیاری خانه قدیمی و بعلاوه هتل، کافه و کوچه و خیابان های باریک را در خود دارد.

منطقه باستانی ساید: منطقه ساید یک منطقه قدیمی است که در کنار آثار باستانی، سواحل ماسه ای و بعلاوه مغازه های مختلف را در دل خود جای داده است. در اطراف این منطقه تعدادی اقامتگاه برای جهانگردان وجود دارد. علاوه بر این، تعدادی رستوران، چند معبد قدیمی و یک سالن آمفی تئاتر در این منطقه تاریخی وجود دارد.

شهر باستانی الیمپوس: شهر باستانی الیمپوس یک محیط سرسبز منحصربه فرد است که در آن به طور فراوان بوته های گل خرزهره و برگ مو به چشم می خورد. این بنا در سال 180 میلادی ساخته شده است. البته بخش هایی از آن نظیر دیوارهای بیرونی در قرون وسطی ایجاد شده اند.

شهر باستانی مایرا: شهر مایرا یکی دیگر از منطقه ها باستانی آنتالیاست. در این منطقه تعدادی خانه سنگی باستانی، کلیسا و... وجود دارد. برای رفتن به این شهر گمشده می بایست ماشین کرایه کنید و یا اینکه اگر با تعدادی از دوستان خود همراه هستید، یک مینی بوس کرایه کنید.

سرگرمیات شهری آنتالیا

در این بخش از راهنمای سفر وبلاگ بینام به تعدادی از سرگرمیات خاص در شهر آنتالیا می پردازیم که پیشنهاد می کنیم در تور ترکیه به هیچ وجه لذت تجربه این سرگرمیات را از دست ندهید.

ورزش مجذوب کننده گلف در آنتالیا

درصورتی که تابه حال تجربه گلف بازی کردن را نداشته اید، پیشنهاد می کنیم در تور آنتالیا لذت این بازی خاص را از دست ندهید. برای گلف بازی کردن در آنتالیا امکانات بسیاری فراهم شده است، شما می توانید در برترین زمین های گلف و زیر نظر برترین مربیان، این ورزش را تجربه کنید.

موزه های آنتالیا

در طی سفر به آنتالیا بازدید از موزه های شگفت انگیز این شهر را در اولویت برنامه های سفر خود قرار دهید چراکه آنتالیا شهری با قدمتی طویل است و مسلماً موزه های چنین شهری، ارزش تماشا را خواهند داشت. از معروف ترین موزه های آنتالیا می توان به موزه باستان شناسی، موزه آتاتورک، موزه اسباب بازی، موزه زیست شناسی و موزه کاشی اشاره نمود.

مراکز خرید آنتالیا

خرید سوغاتی، بخش جدانشدنی انواع مسافرت ها به هر نقطه از جهان به شمار می آید. در این میان آنتالیا را می توان یکی از برترین شهرها برای خرید کردن دانست، چراکه به راحتی می توانید شعب رسمی برترین برندهای جهان در حوزه های مختلف را در این شهر پیدا کنید و به همین علت خیالتان از بابت خرید جنس اصل راحت باشد. در برخی از زمان های سال، بسیاری از مراکز خرید، حراج های ویژه ای را برگزار می نمایند که خرید کردن برای مسافران را چند برابر مجذوب کننده تر می نمایند. از مهم ترین مراکز خرید آنتالیا می توان به مرکز خرید تراسیتی terra city، میگروس migros و دیپو deepo اشاره نمود.

پارک های آبی آنتالیا

یکی دیگر از مجذوب کننده ترین سرگرمیات شهری در آنتالیا، پارک های آبی آن است. آنتالیا تعدادی از مدرن ترین پارک های آبی جهان را در خود جای داده که هرسال جهانگردان زیادی لحظات خوشی را در آن ها برای خود رقم می زنند. از معروف ترین پارک های آبی آنتالیا می توان به لند آو لجندز land of legends، آکوالند آنتالیا aqual park و ریکوس rixos اشاره نمود.

اسب سواری در جنگل های آنتالیا

در بسیاری از جنگل های آنتالیا این امکان فراهم شده که بتوانید اسب کرایه کنید و مدت زمانی را در منظره ها بی نظیر جنگل های آنتالیا به اسب سواری بپردازید. ضروری است ذکر کنم که در اغلب باشگاه های سوارکاری موجود در آنتالیا، یک مربی در حین اسب سواری در کنار شما خواهد بود.

سافاری یک در شهر آنتالیا

در سافاری شما یک روز را با خودرویی خاص که اغلب جیپ هستند، برخی از منظره ها طبیعی آنتالیا نظیر کوه ها و جنگل های آن را مشاهده خواهید کرد. مدت زمان تورهای سافاری معمولاً 6 ساعت است و قیمت آن ها به خدماتی که در طی سفر به شما ارائه می نمایند بستگی دارد. کمر و کپروکانیون از معروف ترین برگزارنمایندگان سافاری در آنتالیا به شمار می روند.

شهربازی های آنتالیا

از دیگر سرگرمیات در شهر آنتالیا می توان به شهربازی های آن اشاره نمود. در آنتالیا تعدادی از برترین و مدرن ترین شهربازی ها وجود دارند که می توانید در آن ها اوقات خوشی را برای خود و کودکتان در نظر داشته باشید؛ بعلاوه در برخی از این شهربازی ها امکانات سرگرمیی نظیر بولینگ، بیلیارد و ... برای بزرگ سالان نیز وجود دارد. از مهم ترین شهربازی های آنتالیا می توان به مجموعه تکنو، پارک کپز ورساک، آکتور لونا پارک و مواردی ازاین دست اشاره نمود.

سرگرمیات ساحلی آنتالیا

در کنار جاذبه های تاریخی و جاذبه های جهانگردی مدرن آنتالیا، یکی دیگر از عوامل جهانگرد پذیر بودن این شهر، جاذبه های طبیعی و بعلاوه سواحل بی نظیر آن می باشد. در این بخش از مقاله بیشتر راجع به سواحل آنتالیا و بعلاوه سرگرمیاتی که می توانید به آن ها در آنجا بپردازید صحبت می کنیم.

برترین سواحل آنتالیا

غیرممکن است که یک جهانگرد، آنتالیا را برای سفر و سرگرمی انتخاب کند و از سواحل بی نظیر آن تماشا نکند. سواحل بسیاری در آنتالیا وجود دارد که از معروف ترین و محبوب ترین آن ها می توان به سواحل لارا، ساحل کنیالتی، ساحل چیرالی، ساحل فازلیس، ساحل پاترا و ساحل کمر اشاره نمود. در اطراف بسیاری از این منطقه ها ساحلی، امکانات فراوانی اعم از هتل ها و رستوران های مجلل و بعلاوه انواع سرگرمیات آبی برای جهانگردان فراهم شده است.

غواصی در سواحل آنتالیا

غواصی در آب های نیلگون مدیترانه را می توان یکی از متفاوت ترین سرگرمیات در آب های مدیترانه در آنتالیا به شمار آورد. در آنتالیا مراکز مختلفی وجود دارند که خدمات غواصی سرگرمیی را ارائه می دهند و قیمت آن ها به نوع خدماتی که ارائه می دهند بستگی دارد. در بیشتر این مراکز قبل از اینکه غواصی را آغاز کنید، مربیان باتجربه ای وجود دارند که به مدت یک ساعت غواصی و نحوه استفاده از تجهیزات مختلف غواصی را به شما آموزش می دهند. تجربه غواصی در جهانی بی نظیر زیرآب ها و تماشای موجودات دریایی فوق العاده ای که در مدیترانه وجود دارد، تجربه بی نظیری است که پیشنهاد می کنیم در صورت سفر به آنتالیا این تجربه را از دست ندهید.

رفتینگ آنتالیا

یکی از محبوب ترین سرگرمیات آبی در آنتالیا به خصوص در فصل تابستان، رفتینگ است که با خرید تور رفتیگ آنتالیا می توانید از آن استفاده نمایید. رفتینگ درواقع نوعی سرگرمی آبی است که اغلب در آب های خروشان رودخانه ها انجام می گردد. در رفتینگ شما و همراهانتان با در دست داشتن پاروهایتان سوار بر قایق های بادی می شوید و به دل آب های رودخانه های خروشان آنتالیا می زنید. رودخانه هایی که در آن ها رفتینگ انجام می گردد اغلب چیزی در حدود 3 متر یا بیشتر عمق دارند. توجه داشته باشید که در رفتینگ حتماً با ید از جلیقه نجات بهره ببرید.

دریانوردی در آنتالیا

یکی از سرگرمیات متفاوت در آنتالیا، دریانوردی با استفاده از کشتی های سرگرمیی است. مراکز زیادی در آنتالیا وجود دارند که خدمات دریانوردی با کشتی های سرگرمیی را ارائه می دهند. با ثبت نام در یکی از این مراکز شما در هنگام طلوع خورشید به دل آب می زنید و تا غروب زیبای دریا، لذت بی نظیر دریانوردی را تجربه خواهید کرد.

در کنار دریانوردی با کشتی های سرگرمیی، برخی از مراکز سرگرمیی در آنتالیا، خدمات قایق سواری را نیز ارائه می دهند و درصورتی که تمایل ندارید مدت زمان زیادی را بر روی دریا باشید، می توانید از خدمات قایق سواری این مراکز بهره ببرید.

علاوه بر کشتی های سرگرمیی و قایق ها، جت اسکی نیز می توانید اجاره کنید و لذت سرعت و هیجان در آب های دریا را از دست ندهید. در اغلب سواحل آنتالیا می توانید با هزینه نسبتاً کمی، جت اسکی اجاره کنید.

درنهایت درصورتی که قصد دارید با یک وسیله نو دریانوردی در آنتالیا را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما، فلای برد است. فلای برد تخته ای است که تحت فشار آب می باشد و می تواند شما را بر روی سواحل و دریاها به پرواز درآورد. فلای برد امروزه به یکی از محبوب ترین سرگرمیات ساحلی تبدیل شده است.

ماهیگیری در آنتالیا

شاید برای شما جالب باشد که می توانید در برخی از تورهای دریایی در آنتالیا به ماهیگیری بپردازید و یک تجربه نو برای خود رقم بزنید. درصورتی که از صبر و حوصله خوبی برخوردار هستید پیشنهاد می کنیم لذت ماهیگیری در سواحل آنتالیا را از دست ندهید. برای ماهیگیری در سواحل آنتالیا احتیاج به اجازه نامه خواهید داشت.

سایر سرگرمیات در آنتالیا

علاوه بر سرگرمیاتی که گفته شد گزینه های دیگری نیز برای سرگرمی در آنتالیا خواهید داشت. در رابطه با میراث باستانی آنتالیا، ما فقط تعدادی از معروف ترین آن ها را معرفی کردیم، میراث بسیار دیگری نیز وجود دارد که با بازدید از آن ها می توانید در میان تاریخ ترکیه سفر نمایید. از سایر سرگرمیات شهری نیز می توان به مواردی همانند تله کابین آنتالیا، حمام ترکی در آنتالیا، آکواریوم آنتالیا و ... اشاره نمود.

خرسند می شویم اگر شما هم در بخش نظرات سرگرمیات محبوب خود در آنتالیا را به ما معرفی کنید.

قیمت تور آنتالیا

در تور آنتالیا گزینه های زیادی برای سرگرمیات و بازدید وجود دارد. این شهر آن قدر جاذبه های مختلف هست که به احتمال زیاد درصورتی که بخواهید از همه آن ها بازدید کنید، با کمبود زمان روبرو خواهید شد. در کنار جاذبه های جهانگردی طبیعی و تاریخی، گزینه های بسیار دیگری برای سرگرمی در ترکیه وجود دارد که مواردی اعم از پارک های آبی، غواصی در دل آب های مدیترانه و ... نمونه ای از آن ها هستند. در سفرهای مجازی وبلاگ بینام سعی می کنیم تا بیشتر درباره انواع تورهای سرگرمیی در آنتالیا بگوییم اما اگر علاقه مند هستید که قیمت به روز شده تورهای آنتالیا را بدانید، از بخش منو به قسمت تور آنتالیا بروید.سخن وبلاگ بینام

در این سفر سعی کردیم تا شما را با نوترین و محبوب ترین سرگرمیات در شهر آنتالیا آشنا کنیم. امیدواریم توانسته باشید از این مقاله، بهره کافی را ببرید و بتوانید یک تجربه بی نظیر از سفر به آنتالیا برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

در سرانجام پیشنهاد می کنیم که در ایران برای خرید تور آنتالیا حتماً به سراغ آژانس های معتبر بروید. قیمت تور آنتالیا در آژانس های مسافرتی مختلف، بسته به خدماتی که ارائه می دهند فرق دارد.

چنانچه در جستجوی تور مقرون به صرفه آنتالیا هستند، می توانید به برخی از آژانس ها که خدمات تور مقرون به صرفه آنتالیا را ارائه می دهند مراجعه نمایید و یا از منوی وبسایت پیش رو تورها و قیمت های مختلفش را ببینید. درهرصورت پیشنهاد می کنیم از حضور یک تور لیدر که با جاذبه های جهانگردی آنتالیا آشناست، در طول سفر خود مطمئن شوید تا بتوانید از جاذبه های جهانگردی مختلف در آنتالیا، نهایت استفاده را ببرید.

منبع: فاینداتور

به "تفریحات آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید