جنگل فندقلو ؛ بهشت بابونه اردبیل

به گزارش وبلاگ بینام، قدم زدن در جنگل را تصور کنید، تلفیق شده با نوای خوش پرندگان، نسیم کوهستانی و مطبوع و در نهایت ابرک های شیطانی که از پشت درختان برایتان سرک می کشند.

جنگل فندقلو ؛ بهشت بابونه اردبیل

امروز به دشت های رویایی بابونه در اردبیل سفر خواهیم کرد. به جنگل فندقلو می رویم. شاید اسمش را هم نشنیده باشید. اما به شما می گویم جایی است در سرزمین جاده های رویایی گردنه حیران و آبگرم ها و چشمه های سرعین، ایل قشقایی، برف و سرمای سوزان، موسیقی آذری و هزاران ناگفته دیگر.

منطقه ای خالص برای گردشگری با آب و هوای اردبیل که امکان ندارد به گشت و گذار در آن بروید و فراموشش کنید. مطمئن باشید اگر اولین بار به آنجا سفر کنید، آخرین بارتان نخواهد بود. با صفحه گردشگری وبلاگ بینام همراه شوید.

جنگل فندقلو مختصر

باید جهت اردبیل و شهر نمین را در پیش گرفت و در 10 کیلومتری شهرستان نمین به این جنگل تماشایی رسید. مراتع سرسبز و جنگل انبوه، درختان مختلف میوه، تله کابین و بسیاری دیگر را دید و از آن لذت برد. غیر از فندق، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، به، تمشک و توت فرنگی هم در این جنگل هست اما چون تعداد درختان فندق در آن زیاد است به نام جنگل فندقلو معروف شد.

مهم تر از همه بدانید که یکی از زیباترین جنگل های ایران محسوب می گردد. دشت های وسیع بابونه دارد و هر سال بهارش جشنواره گل های بابونه است. با چشمه آبگرم و تله کابین و پیست اسکی روی چمن که می تواند کلی تجربه هیجان سفر شما را بالا ببرد.

گردنه حیران در نزدیکی اینجا قرار گرفته است و لذت رانندگی در جاده های پاییزی دل انگیز را به ارمغان می آورد. راستی برای میوه های فَندقَ ش بسیار مشهور شده و می گردد در سفر از طعم خوش آن لذت برد.

چطور برویم؟

جهت هموار و آسفالت سه راهی جاده اردبیل به آستارا در نزدیکی شهر نمین بهترین راه برای رسیدن به جنگل فندقلو شناخته شده. به این صورت که از اردبیل به سمت آستارا برانید. به شهر نمین برسید و بعد با استفاده از تابلوهای راهنما به سمت جنگل بروید. از سمت گردنه حیران هم که رفتید، به سمت روستای گیلده برانید تا به جنگل فندقلو برسید.

آدرس: استان اردبیل- شهرستان نمین- جنگل فندقلو

در جنگل فندقلو چه کنیم؟

لذت از جهت

منظره هایی در جهتتان به سمت جنگل فندقلو خواهید دید که جز غافلگیری هیچ چیز دیگری برایتان ندارند. از اردبیل و شهر نمین که به سمت جنگل بروید بعد از تابلوی جنگل فندقلو مقداری که در جاده پیش می روید و از یک سربالایی کم شیب بالا می رانید، دشتی سفید و بی انتهایی در برابرتان قرار می گیرد که فکر می کنید زمین با برف پوشیده شده است اما آن ها چیزی جز دشت گل بابونه نیست.

جنگل نوردی

تمام جنگل شمال ایران خرم، سرسبز و پر از چشم اندازهای خیره نماینده است. با دشت های گل، درختان سر به فلک کشیده، تنیده شده در مراتع و چمنزار های وسیع که حسابی دل را می رباید. قدم زدن در چنین جایی را تصور کنید، تلفیق شده با نوای خوش پرندگان، نسیم کوهستانی و مطبوع و در نهایت ابرک های شیطانی که از پشت درختان برایتان سرک می کشند و جنگل را مه آلود می نمایند. همچنین در جنگل نوردی خود می توانید دمی کنار دشت گل بابونه بنشینید و به تماشای سوسن چلچراغ ها بروید.

دشت گل بابونه

وقتی به اردبیل و جنگل فندقلو سفر می کنید اگر سفرتان از اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد باشد می توانید تکه ای از بهشت را روی زمین ببینید. چند صد هکتار دشت گل بابونه با آن رنگ چشم نوازش دامن دشت را گلباران می نماید. یک تابلو نقاشی که به صورت خودرو در این مناطق جنگلی می روید و سفرتان را گل باران می نماید.

تله کابین حیران-فندقلو

در نزدیکی جنگل فندقلو یکی از زیباترین خط های تله کابین ایران وجود دارد. تله کابین حیران. می توانید با سر زدن به این تله کابین و جهت رویایی اش از تماشای مناظر سرسبز دره و جنگل در کنار هم لذت ببرید. ایستگاه اول در نزدیکی گردنه حیران واقع شده است و در جهت خود وارد جنگل فندقلو می گردد. اینجا یکی از استاندارد ترین خطوط تله کابین کشور است و می توانید روی جایگاه های مبله چرمی بنشینید و در حالی که به صدای موسیقی داخل کابین گوش می دهید در مناظر طبیعی اطرافتان غرق شوید.

پیست اسکی فندقلو

پیست اسکی روی چمن یکی از جذابیت های کم نظیر فندقلو است. در یک منطقه کوهستانی و نزدیک به شهر اردبیل با ارتفاع 1700 متر از سطح دریا. آب و هوای اردبیل در این پیست اسکی در تمام فصول سال گردشگران اهل ورزش بسیاری را به سمت خود می کشاند. با استاندارهای بین المللی همخوانی دارد و مسابقه های مختلف اسکی روی چمن در آن برگزار می گردد. البته جالب است به شما بگویم اگر قصد سفر به اردبیل در نیمه دوم سال را دارید. ممکن است شاهد مسابقات اسکی روی برف هم در این منطقه باشید.

آب گرم میشه سویی

اگر مسافر سرزمین آب های گرم و شفابخش هستید درست آمده اید. استخرهای آب گرم در جنگل فندقلو هم واقع شده است و با نام میشه سویی (علی داشی) بین محلی ها مشهور است. بسیاری از گردشگران مزایای آب تنی و استفاده از خواص آن را از دست نمی دهند. همچنین در نزدیکی این چشمه آب گرم، آبشاری کوچک هم وجود دارد که گردش شما را در این قسمت جنگل زیباتر کند.

پیک نیک و عکاسی

طبیعت گردی معمولاً بخش جدا نشدنی سفر به هر جنگلی است. جنگل فندقلو می تواند برای کمپ زنی و چادر زدن در طبیعت، استثنایی باشد. گذراندن یک روز در این جنگل زیبا در فضای رویایی، پیاده روی های دل انگیز و لذت بردن از مناظر چشم نواز می تواند بسیار خاطره انگیز باشد.

چه شما عکاسی حرفه ای باشید و چه نه، عکاسی برایتان لذت بخش خواهد بود و تصاویری که مناظر این بهشت دست نیافتنی ثبت خواهید کرد به قدری زیبا هست که به عنوان قابی خاطره انگیز روی دیوار خانه شما جا خوش کند.

منبع: پیام دلتا

به "جنگل فندقلو ؛ بهشت بابونه اردبیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "جنگل فندقلو ؛ بهشت بابونه اردبیل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل فندقلو ؛ بهشت بابونه اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید