8 روش استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT برای رشد کسب و کارها

به گزارش وبلاگ بینام، هوش مصنوعی ChatGPT برای کسب و کارهای کوچک، یک ابزار ارزشمند محسوب می گردد. در این مقاله هشت روش که می توان از این ابزار برای بیزنس و کسب و کارها استفاده کرد را شرح می دهیم.

8 روش استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT برای رشد کسب و کارها

امروزه بسیاری از کسب و کارها در حال تکامل هستند؛ به این معنا که شرکت ها تمایل دارند تا از ابزارهای دیجیتالی و پیشرفته بهره برداری نمایند. این تمایل به علت کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و بهینه سازی فرایند های کاری ایجاد شده است. احتمالا پیش از این مقاله، نام هوش مصنوعی ChatGPT را چند بار شنیده اید. در این مطلب کوشش می کنیم هشت روش که می توان از این هوش مصنوعی برای یک بیزنس استفاده کرد را مطرح می کنیم.

1. فراوری محتوا

ChatGPT می تواند برای فراوری محتوا در وب سایت های کسب و کار یا درج شرحات متنی برای ویدیوهای منحصر به فرد یک شرکت سودمند واقع گردد. با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT می توان کسب و کارهای کوچک را آسان تر رو به جلو راهنمایی کرد؛ چرا که به این طریق، کسب و کارهای کوچک احتیاجی ندارند تا بودجه ای را برای استخدام کارشناس فراوری محتوای متنی کنار بگذارند. هر چند، ترجمه ماشینی به وسیله هوش مصنوعی فعلا در ابتدای مسیر قرار داشته و نمی توان کل فرایند نگارش محتوای متنی را صد درصد به هوش های مصنوعی محول کرد.

اگر شما ایده ای ندارید برای بلاگ یا وب سایت خود چه محتوایی را خلق کنید، هوش مصنوعی ChatGPT می تواند به شما در جلسات برین استورم یاری کند. به این منظور، شما باید جزئیاتی مثل مخاطبین هدف، محصولات مد نظر و سایر مولفه ها را به این هوش مصنوعی شرح دهید تا برترین ایده ها به وسیله ChatGPT ارائه گردد.

اگر در حال حاضر ایده ای در سر دارید اما در نگارش آن ناتوان هستید، مضمون و ایده را به ChatGPT شرح داده تا این ربات، محتوای مد نظرتان را ارائه دهد. این هوش مصنوعی قادر است سرتیترهای مقاله، تیترهای پیشنهادی یا حتی کل مطلب را برای کسب و کار شما می نویسد. حتی می توان با ارائه سر تیترهای مقاله به ChatGPT محتوای مقاله مورد نظر را پر بارتر نموده و در نهایت، با یک مقاله چفت و بست دار روبه رو شوید. با تمام این تفاسیر، توصیه می گردد محتواهای فراوری شده به وسیله این هوش مصنوعی را خودتان یا یک فرد دیگر حتما بازبینی کند؛ چرا که محتمل است بعضی از جملات یا اصطلاحات اشتباه یا ماشینی نوشته شده باشد.

2. فراوری پست های شبکه های اجتماعی

اگر شما یک بلاگ دارید اما استعداد کپی رایتر در وجودتان حس نمی گردد، می توانید برای تبلیغ در رسانه های اجتماعی به راحتی از ChatGPT بهره برداری کنید. اجازه دهید تا این هوش مصنوعی، پست رسانه های اجتماعی را با یک کیفیت مطلوب خلق کند.

3. پُر کردن قالب ها

با وجود این موضوع که کسب و کارها می توانند از ابزارهای اتوماسیونی به منظور ارسال پیغام بهره برداری نمایند، کسب و کارهای کوچک شاید بودجه مورد احتیاج برای این کار را نداشته باشند. بنابراین، جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ به این علت که ChatGPT قادر است جای خالیِ الگوهای پیغام های شما را پُر کند. اگر شما هنوز قالب یا الگویی برای یک پیغام در اختیار ندارید، می توانید از ChatGPT تقاضا نموده تا این الگوها را برای بیزنس تان بسازد.

تنها کافی است تا قالب یا الگوی خود را در ChatGPT کپی و پیست نموده و مطمئن شوید تمام چفت و بست جمله ها رعایت شده است. سپس در قالب یک فرمان متنی به هوش مصنوعی شرح دهید که پیغام ها را مطابق با اهدافتان فراوری کند. در نهایت امر، پس از فراوری پیغام مورد نظر، آن را برای مشتریان خود ارسال کنید.

4. فایل های اکسل فراوری کنید

در بیشتر سیستم ها احتیاج است تا داده ها در یک برگه اکسل وارد شوند. با این حساب، اگر تمامی اطلاعاتتان در یادداشت های یک دستگاه هوشمند یا حتی در قالب های قدیمی و سنتی نظیر سوابق دست نویس در یک دفترچه یادداشت ذخیره شده باشد، دردسرهای حادی را در پی خواهد داشت. انتقال این موارد از اطلاعات به صفحات اکسل، یک فرایند زمان بر و پر از زحمت محسوب می گردد.

هوش مصنوعی ChatGPT به انتقال تمامی اطلاعات به اکسل یاری شایانی می نماید. اگر اطلاعات شما در یک فایل متنی باشد، شما می توانید به طور مستقیم این اطلاعات را به داخل ChatGPT کپی و پیست کنید. اگر اطلاعات شما به طور دست نویس است، دست نوشته مورد نظر را اسکن نموده و سپس متن آن را به وسیله OCR کپی کنید. در مرحله بعد، متن را در ChatGPT قرار داده و به هوش مصنوعی دستور دهید تا مطابق با داده های ورودی، برای آنها ستون های آماری ایجاد کند.

5. ویرایش متن بر اساس یک فرمت خاص

شما بعلاوه می توانید یک متن بسیار بلند بالا را به ChatGPT بسپرید تا مطابق با یک فرمت تعیین آن را تغییر دهد. از جمله تغییراتی که ChatGPT می تواند آنها را در متن اعمال کند، به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • بزرگ یا کوچک نوشتن حروف (برای مثال فرمت تمامی تیترهای انگلیسی به حروف بزرگ یا کوچک)
  • تغییر فرمت تاریخ (برای مثال روز-ماه-سال یا ماه-روز-سال)
  • تبدیل فهرست های آغاز شده با علامت کاما به بولت ها
  • جایگزینی بعضی کلمات یا اصطلاحات خاص در یک متن
  • حذف فضاهای متعدد بین کلمات
  • تغییر حالت بعضی از کلمات (برای مثال تمامی قیمت ها در یک فهرست به صورت مورب باشد)
  • تغییر فرمت واحد پول ها
  • مخفی کردن ایمیل ها (برای مثال، تماس با @muo.com به تماس [at]muo[dot]com)
  • فرمت اعداد (برای مثال تبدیل 60000 به 000/60)

6. ترجمه زبان ها

بسیاری از شرکت ها معمولا با مشتریانی در ارتباط هستند که به چند زبان زنده جهان صحبت می نمایند. خوشبختانه هوش مصنوعی ChatGPT می تواند یاری دستیار ترجمه زبان هم باشد. تنها کافی است تا شما متن مورد نظر را در داخل ChatGPT کپی و پیست نموده و سپس از ابزار هوش مصنوعی بخواهید تا جمله یا عبارت را به زبان خارجه مد نظر ترجمه کند. در نهایت امر، متن ترجمه شده را برای کارهای خود بهره ببرید.

با این حال، توصیه می کنیم از ابزارهای یاریی دیگر هم برای اطمینان خاطر پیدا کردن از ترجمه دقیق و صحیح بهره ببرید.

7. نگارش ایمیل های شخصی سازی شده

شبیه به فراوری محتوای متنی، نگارش ایمیل های شخصی سازی شده هم می تواند امری چالش برانگیز تلقی گردد. اگر ایمیل های شخصی سازی شده بخشی از استراتژی شما برای جذب مشتریان تازه و از طرفی حفظ مشتریان کنونی است، ChatGPT می تواند به شما یاری کند. شما بعلاوه قادر هستید انواع مختلفی از ایمیل های مختلف را ایجاد نموده تا در صورت تنوع سناریوها، ایمیل های بهتری به مشتری ها ارسال گردد.

8. فراوری فهرست های پرسش و پاسخ

شما می توانید از ChatGPT یاری بگیرید تا برای مخاطبین یا محصولات شرکت خود، یک فهرست مناسب از پرسش و پاسخ های رایج را خلق کنید. این فهرست ها که به FAQ معروف هستند، معمولا برای مشتری ها و مخاطبین کسب و کارها یک بخش بسیار کاربردی تلقی می شوند؛ چرا که امکان دارد سوالاتی در فکر مخاطبین شکل گیرد و پاسخ این سوالات در این فهرست ها وجود داشته باشد.

شما پس از دریافت فهرست پرسش و پاسخ از ChatGPT، می توانید فهرست را مطالعه و سپس ویرایش کنید تا در صورت وجود غلط های نگارشی، آنها را اصلاح کنید.

یک یاری دستیار هوش مصنوعی برای کسب و کارهای کوچک

اگر شما به تازگی یک کسب و کار تازه را راه اندازی نموده اید و نمی خواهید بودجه ای را برای استخدام یاری دستیار، منشی یا فراوری نماینده محتوا صرف کنید، هوش مصنوعی ChatGPT به داد شما خواهد رسید. همان طور که در این مقاله متوجه شده اید این هوش مصنوعی قادر است بدون هیچ نگرانی به فراوری محتوای متنی بپردازد.

با این حال، آنالیز و بازبینی محتواهای متنی فراوری شده به وسیله ChatGPT و بعلاوه سایر هوش های مصنوعی مشابه را باید در دستور کار خود قرار دهید. در هر صورت، هوش های مصنوعی قرار است یاری نماینده کسب و کارها باشند، نه مجری کاملِ پروژه های مختلف یک شرکت! بنابراین، برای برنامه ریزی های بلند مدت حتما به این مسئله بسیار مهم دقت کنید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 روش استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT برای رشد کسب و کارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 روش استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT برای رشد کسب و کارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید