بازاریابی دیجیتال در دنیای بوم گردی لازم است

به گزارش وبلاگ بینام، مدرس بازاریابی گردشگری گفت: در دنیای بوم گردی توجه به بازاریابی دیجیتال از نان شب واجب تر است.

بازاریابی دیجیتال در دنیای بوم گردی لازم است

به گزارش وبلاگ بینام، نخستین سمینار ملی آموزشی و تجربه های خانه های بوم گردی روز شنبه 11 شهریور در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی برگزار گردید در این نشست.

اشکان بروج مدرس و مشاور بازاریابی کسب و کارهای گردشگری گفت: در بیش از سه هزار بوم گردی که به این نام مجوز گرفته اند نمی توانم بگویم 30 مورد آنها بوم گردی است. چون از طویله کاهگل، اقامتگاه شده است تا آپارتمان.

وی گفت: خاطره ساختن و خاطره فروختن مهمترین محصول ماست. ابتدای هر سفری به رؤیا پردازی انجام می گردد رؤیا ساختن برای آدم ها به وسیله فراوری محتوا، بروشور درست کردن، کلیپ ساختن امکان پذیر است. به افراد می گوئید دیدید چه چیزی داریم حالا می توانید بیایید به این اقامتگاه. در واقع برای او برنامه ریزی می کنید که چطور به آنجا سفر کند. ارزش ها را برای او تعریف می کنید.

بروج اعلام کرد: فروشنده خوب مشاور خوب است هر مقدار بتوانید مشاوره بهتری بدهید بهتر می توانید بفروشید. اینجا در اقامتگاه اعتماد و آگاهی می فروشید. قرار نیست همواره اتاق و غذا بفروشید. اعتمادسازی مرحله دیگر است.

این مدرس گردشگری اعلام کرد: اگر عاشق کارتان نباشید قافله را باخته اید. تا می توانید در هر محفلی بروید و شبکه بسازید. هر کدام به کارمان می آید از وزیر گرفته تا نانوای محلی. گردشگری؛ یک صنعت چالشی است. این صنعت خط مقدم چالش هاست. پس باید آدم های منعطفی باشیم. ما تحت تأثیر بلایای طبیعی و بهداشت و غیره هستیم باید یاد بگیریم با این موج راه برویم. گردشگری صنعتی فصلی است. فراوری و مصرف در این صنعت اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: در سردر اقامتگاه و در اتاق مدیریت این چهار اصل را بزنید: کمترین اثر بر محیط زیست. بیشترین مزایای مالی برای مردم میزبان. کمترین اثر بر فرهنگ های بومی و بیشترین احترام برای آنها. بیشترین رضایت برای گردشگران. اینها اهداف حیاتی اقامتگاه های بوم گردی است.

این مدرس گفت: سامانه های مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد باید با آنها بتوانید کار کنید. هزینه کردن برای آن حکم سرمایه گذاری دارد.

وی با بیان اینکه در بازاریابی؛ بازار یعنی مشتری نه مکان گفت: کل ایران بازار شما نیست. باید به یک یا چند بازار از افرادی که می توانید به آنها بفروشید تمرکز کنید. از مشتری ساکت نظر بخواهید چه چیزی در اقامتگاه خوب بود و کجا ضعف داشتید.

وی ادامه داد: ببینید مشتریان شما در چه سنی هستند و چه کسانی هستند. مجرد یا متأهل هستند. در چه سطح درامدی هستند شغل و تحصیلات آنها چیست. رفتار و عملکرد آنها در مقابل خرید و نحوه استفاده از محصولات چطور است. از چه قومی هستند. سعی کنید آرام این اطلاعات را به دست بیاورید.

بروج اعلام کرد: ما خدمت مهمان نوازی داریم. ولی هنوز یاد نگرفته ایم چطور سفره بچینیم و لبخند بزنیم. این کار آموزش زیادی می خواهد.

منبع: دنیای سفر

به "بازاریابی دیجیتال در دنیای بوم گردی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاریابی دیجیتال در دنیای بوم گردی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید