کامران شرفشاهی: صنعت چاپ و نشر به کما رفته است

به گزارش وبلاگ بینام، تهران (پانا) - یک نویسنده و مدیر نشر گفت در حال حاضر بسیاری از دوستان اهل قلم آثاری را برای چاپ آماده نموده اند که همگی منتظرند تحولی در این زمینه صورت بگیرد. در واقع این روزها همه از این نکته سخن می گویند که صنعت چاپ و نشر ما به کما رفته است.

کامران شرفشاهی: صنعت چاپ و نشر به کما رفته است

کامران شرفشاهی شاعر و مدیرمسئول انتشارات تجلی مهر در گفت وگو با پانا درباره آثار تازهش اعلام کرد: در حال حاضر چند کتاب آماده چاپ دار؛ مجموعه ای از رباعی ها، دوبیتی ها، مجموعه ای از نوسروده ها و کتابی در برگیرنده خاطراتم از شاعران و شخصیت های اهل قلم، که این کتاب دربرگیرنده خاطراتی است که بیشتر دارای جنبه طنزآلود هستند.

وی اضافه نمود: چند مجموعه پژوهشی در حوزه ادبیات و ادبیات آیینی آماده چاپ دارم که امیدوارم با بهبود اوضاع صنعت چاپ و نشر کشورمان امکان چاپ این آثار فراهم آید.

شرفشاهی به شرایط بازار نشر در کشور اشاره نمود و گفت: معضل اوضاع صنعت نشر یکی از مهمترین مسائل بازار نشر کشور است که البته تنها گریبانگیر من نیست و در حال حاضر بسیاری از دوستان اهل قلم آثاری را برای چاپ آماده نموده اند که همگی منتظرند تحولی در این زمینه صورت بگیرد. در واقع این روزها همه از این نکته سخن می گویند که صنعت چاپ و نشر ما به کما رفته است.

مدیرمسئول انتشارات تجلی مهر بعلاوه با اشاره به کرونا، اعلام کرد: متأسفانه بحران کرونا و پیدایش این ویروس منحوس در صحنه زندگی ما به پدیدآورندگان کتاب لطمات بسیاری زده و مسائل فراوانی برای اهل قلم به وجود آورده است که در این زمینه هم مسئولان فرهنگی کشور ما اقدام عملی و قابل قبولی تا به امروز نداشتند.

وی ابراز امیدواری کرد که در دوره تازه وزارت ارشاد مساله حمایت از پدیدآورندگان کتاب در مرکز توجه قرار بگیرد و مسئولان آن از حال افرادی که اهل قلم و هنر هستند و سرمایه های کشورمان به حساب می آیند، غافل نباشند.

شرفشاهی اعلام کرد: امروزه کار اهالی قلم به جایی رسیده است که بعضی از پدیدآورندگان کتاب حاضر هستند بدون دریافت هیچ مبلغی کتابشان را به چاپ بسپارند و ناشری پیدا نمی نمایند زیرا واقعا قیمت ها به قدری به طور غیر واقعی و سرسام آور بالا رفته است که کمتر ناشری حاضر به سرمایه گذاری برای چاپ کتاب است.

وی گفت: از سوی دیگر در گذشته اسپانسرهایی وجود داشتند که به محض انتشار کتاب با سفارش قابل ملاحظه ای کتاب برای کتابخانه ها و مراکز فرهنگی و خرید کتاب از ناشران و پدیدآورندگان محصولات فرهنگی مکتوب حمایت می کردند.

شرفشاهی در سرانجام گفت: در چند سال اخیر به ویژه بعد از پیدایش بیماری کرونا، تمام این سازمان ها و دستگاه های فرهنگی دم از کمبود بودجه یا بودجه نداشتن می زنند، لذا هم اکنون هیچ گونه حمایتی از ناشران نمی گردد مگر حمایت هایی که از ناشران دولتی و افراد نور چشمی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کامران شرفشاهی: صنعت چاپ و نشر به کما رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامران شرفشاهی: صنعت چاپ و نشر به کما رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید