کاربردی سازی و اقتصادی کردن فناوری فضایی

به گزارش وبلاگ بینام به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای، جمعه پنجم آذر ماه جاری پس از وقفه ای 10 ساله، شورای عالی فضایی کشور به ریاست رئیس جمهور برگزار گشت؛ جلسه ای که یکی از مباحث مهم مطرح شده در آن، تلاش و برنامه ریزی برای کاربردی کردن فناوری فضایی و ملموس کردن آن در زندگی مردم بود.

کاربردی سازی و اقتصادی کردن فناوری فضایی

اجرایی شدن مصوبه شورای عالی فضایی

به همین علت سازمان فضایی ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، صبح امروز تفاهم نامه ای امضا کردند که با اجرایی شدن آن، این مطالبه و مصوبه شورای عالی فضایی محقق خواهد شد.

هم افزایی در پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات

تفاهم نامه مذکور در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز و سیاست های کلی فناوری و اقتصاد مقاومتی مبنی بر تقویت توان فعالان حوزه فناوری اطلاعات منعقد شده و یکی از رویکردهای مهم آن، محقق شدن مطالبه رئیس جمهور و وزیر ارتباطات، مبنی بر کاربردی کردن و مالی کردن فناوری فضایی و هم افزایی برای پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.

توسعه استارت آپ های فضاپایه و آموزش کسب و کارها

بر اساس این تفاهم نامه، دو سازمان مذکور، تلاش خواهند کرد با هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات خود، برای تحقق اهداف مشترک تلاش کنند. توسعه استارتاپ های فضاپایه، حمایت از شرکت های فعال و علاقه مند به موضوعات علوم و فناوری های فضایی، آموزش کسب و کارها در راستای استفاده از فناوری فضایی و کاربردی کردن آن، آگاهی بخشی فعالان فناوری در زمینه داده های فضایی، ایجاد فرصت های شغلی برای استفاده از ظرفیت نخبگان ایرانی خارج از کشور و همچنین جذب، انتقال و توسعه کاربست دانش و فناوری های نو، از مهم ترین موضوعات این تفاهم نامه دوجانبه است.

تخصیص منابع برای تجاری سازی این ایده ها

با امضای این تفاهم نامه، سازمان فضایی ایران نسبت به اقداماتی از جمله تخصیص منابع مالی لازم برای توسعه نوآوری و تجاری سازی ایده ها، ایجاد صندوق برای حمایت از شرکت های عضو فعال در عرصه فناوری های فضایی و همچنین همکاری و حمایت از برگزاری نمایشگاه های بین المللی و دوره های آموزشی مرتبط، متعهد خواهد شد.

استفاده از توان تخصصی کمیسیون های سازمان نصر کشور

همچنین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، در زمینه هایی از جمله شناسایی فرصت های همکاری و دعوت از هیأت های تجاری، فراهم کردن زمینه مشارکت و حضور فعال اعضا در پروژه های اولویت دار سازمان فضایی، پیش بینی تسهیلات خاص برای عضویت شرکت های استارت آپ فناوری فضایی در سازمان نصر کشور و همچنین در اختیار قرار دادن ظرفیت های تخصصی و اجرایی کمیسیون های سازمان برای تحقق اهداف و اولویت های سازمان فضایی ایران، همکاری لازم را خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاربردی سازی و اقتصادی کردن فناوری فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردی سازی و اقتصادی کردن فناوری فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید