چند کارخانه داروسازی ایران به ترکیه منتقل شد!

به گزارش وبلاگ بینام، ترکیه در حال کوشش برای انتقال کارخانه های داروسازی ما به کشور خودش است و تا به امروز چند کارخانه داروسازی ما را به صورت کامل به کشور خود منتقل نموده است.

چند کارخانه داروسازی ایران به ترکیه منتقل شد!

سالم خبر نوشت: عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: در منطقه خاورمیانه کشور ما کامل ترین سیستم فراوری، توزیع و پخش دارو را دارد و شرایط کشورهای منطقه با کشور ما قابل مقایسه نیست و بعد از 20 سال، صنعت داروی ما به قدرت اول منطقه تبدیل شده است، اما بعضی در حال کوشش برای زمین زدن این صنعت هستند.

مرتضی خیرآبادی بعلاوه در جلسه مرکز پژوهش های مجلس اضافه نمود: ترکیه در حال کوشش برای انتقال کارخانه های داروسازی ما به کشور خودش است و تا به امروز چند کارخانه داروسازی ما را به صورت کامل به کشور خود منتقل نموده است.

وی صنعت داروسازی در کشور را یک صنعت مهاجرپذیر توصیف کرد و ادامه داد: با دارو و سرمایه گذاری به روی آن می توانیم در تمام کشورهای منطقه حضور فعال داشته باشیم.

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با انتقاد از قوانین مالیاتی موجود در حوزه دارو گفت: سال گذشته 4 بار مالیات بر ارزش اضافه نموده دارو تغییر نموده است و در عرض 4 ماه دو لایحه راجع به مالیات دارو به مجلس رفته است که چنین امری غیرکارشناسی است.

خیرآبادی اضافه نمود: 22 نهاد و سازمان در امر دارو دخیل هستند و هر کدام از این سازمان ها در پی اجرای حرف و برنامه خود هستند و در چنین شرایطی ضروری است آیین نامه ای نوشته گردد و سازمان غذا و دارو حرف اول را در حوزه دارو بزند و سایر نهادها با سازمان غذا و دارو هماهنگ باشند.

منبع: عصر ایران

به "چند کارخانه داروسازی ایران به ترکیه منتقل شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند کارخانه داروسازی ایران به ترکیه منتقل شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید