پرده برداری دختر استادبزرگ به مهاجرت شطرنج بازان؛ به این علت است که یکی یکی می روند!

به گزارش وبلاگ بینام، استاد بزرگ شطرنج زنان ایران به مهاجرت شطرنج بازان ایرانی واکنش نشان داد.

پرده برداری دختر استادبزرگ به مهاجرت شطرنج بازان؛ به این علت است که یکی یکی می روند!

به گزارش وبلاگ بینام آنلاین، مبینا علی نسب درباره شرایط تیم ملی شطرنج اظهار کرد: ما مربی شخصی داریم، همه کارها به عهده خودمان است و با هزینه شخصی در مسابقات شرکت می کنیم. متاسفانه اردویی هم نداریم و همه چیز به عهده شخص ورزشکار است.

او گفت: آخرین مسابقه من لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی اتریش و در مهرماه بود. برای تیم ترکیه بازی کردم. خوشبختانه نتیجه خوبی کسب کردیم . بعد از آن کمی درگیر درس شدم و احتمالا از فروردین قرار است دوباره مسابقاتم را آغاز کنم. اولین مسابقه ام احتمالا اپن اسپانیا خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که این مسائل و مهاجرت بعضی شطرنج بازان شرایط شطرنج را بغرنج تر نمی کند؟ گفت: رفتن طباطبایی که فکر نمی کنم صحت داشته باشد. تاجایی که من می دانم او همچین قصدی ندارد، اما شرایط هم اصلا خوب نیست. در این شرایط مسابقه رفتن و گرفتن مربی خارجی خوب سخت است. همه شطرنج بازان با هزینه شخصی خود در مسابقات شرکت می نمایند و مربی شخصی دارند.

علی نسب گفت: با این شرایط تا یک جایی می توان ادامه داد. شطرنج بازان انگیزه ای برای ادامه دادن ندارند و برای همین هست که یکی یکی می روند. امیدوارم شرایط خوب گردد و فکری به حال شطرنج ایران نمایند. ما در بازی های آسیایی هم هستیم و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

او درباره هزینه های شخصی که شطرنج بازان انجام می دهند گفت: هزینه مربی از ساعتی 30 تا 50 یورو آغاز می گردد به بالا. هزینه شرکت در مسابقات هم پول کمی نیست. برای هر مسابقه تقریبا 50 تا 60 میلیون هزینه می گردد. در این شرایط برای ما سخت است که همواره مسابقه برویم و فعال باشیم.

این استاد بزرگ شطرنج اضافه کرد: امیدوارم کمی بیش تر به شطرنج نگاه و توجه نمایند. ما بازیکنان خوب و جوانی در این رشته داریم که می توانند پیشرفت نمایند اما چون حمایت نمی شوند از شطرنج فرار می نمایند و دیگر انگیزه ای برای ادامه دادن ندارند. امیدوارم بیش تر توجه نمایند، مربی بگیرند، اردو بگذارند تا با آمادگی خوبی هم در بازی های آسیایی و هم داخل سالن آسیا شرکت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که مربی خارجی باید در چه سطحی باشد؟ گفت: باید سطح مربی خارجی تیم ملی خیلی بالا باشد. سطح شطرنج مردان ما خیلی بالا است. سوپر استاد بزرگ داریم، دو یا سه بازیکن با ریتینگ 2600 داریم که این ها احتیاج به مربی بزرگی دارند تا بتوانند پیشرفت نمایند. امیدوارم به قولی که به ما داده اند عمل نمایند و یک مربی خوب برای ما بیاورند.

او در سرانجام گفت: در حال حاضر من و خانم پریدر استاد بزرگ زنان ایران هستیم . البته خانم پریدر فعال نیستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "پرده برداری دختر استادبزرگ به مهاجرت شطرنج بازان؛ به این علت است که یکی یکی می روند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرده برداری دختر استادبزرگ به مهاجرت شطرنج بازان؛ به این علت است که یکی یکی می روند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید