سفر به شهر اوسیک در کرواسی

به گزارش وبلاگ بینام، جاذبه های شهر اوسیک | Osijek, Croatia Attractions

کشور زیبای کرواسی با چشم انداز ها بی نظیرش هرسال میزبان تعداد بسیار زیادی توریست است که برای تماشای سرزمین های زیبای آن به این کشور سفر می کنند مقصد اغلب توریستان آبشارهای پلیتویک و شهر زاگرب است. دیدنی های شرق کشور کرواسی و جاذبه های شهر اوسیک همچنان برای اغلب توریستان ناشناخته مانده است اما این شهر تاریخی که چهارمین شهر بزرگ کشور کرواسی نیز محسوب می شود پر از دیدنی های زیباست. برای آشنایی با شهر اوسیک با خبرنگاران همراه شوید.

سفر به شهر اوسیک در کرواسی

مختصری از تاریخ اوسیک

چهارمین شهر بزرگ کرواسی با جمعیت 108000 نفر در بخش شرقی منطقه اسلوونیایی در نزدیکی مرزهای مجارستان و صربستان واقع شده است. اولین اشاره به شهر در اسناد تاریخی به سال 1196 بر می شود، اما از قرن ها قبل مردم در این زمین ها زندگی می کردند. اوسیک در کنار رودخانه دراوا کمی بالاتر از حوضه آن با ارتفاع مناسبی که آن را از خطر سیلاب در امان می دارد ساخته شده است.

در قرون وسطی، شهر رشد کرد، اما در قرن شانزدهم به دست امپراتوری عثمانی افتاد. در دوران پادشاهی هابسبورگ در قرن هفدهم، شهر در سبک باروک بازسازی شد. در قرن نوزدهم، شهر دوباره شکوفا شد. با این حال، در سال 1991، هنگامی که کرواسی اعلام استقلال کرد، اوسیک مورد حمله ارتش خلق یوگسلاوی قرار گرفت که موجب تلفات صدها نفر شد و خسارات زیادی به شهر و ساکنان آن وارد کرد.

اوسیک همچنان از جنگ و زخم های پس از آن رنج می برد: می توان آثار جنگ را بر روی ساختمان ها، باند های خمپاره ای، پیاده رو ها و دیگر سازه های شهر مشاهده کرد. نقاشی های رنگ و رفته و نمای در حال فرسایش نشان می دهد که بسیاری از ساختمان ها در قدیمی ترین خیابان های شهر نادیده گرفته شده اند، چرا که پروژه های فشرده تر شهر مورد توجه قرار گرفته اند. فضای فروشگاه مرکز شهر خالی است املاک و مستغلات آن در انتظار یک خریدار هستند.

با این حال مردم شهر در تلاشند که به جای اینکه احساس بدی داشته باشند انرژی مثبت را در شهر حس کنند. ساکنان پیشرو تفکر و پرشور در حال تلاشند تا اوسیک را به دوران شکوه خود بازگردانند. یکی از جاذبه های اوسیک قدم زدن در کوچه و خیابان های شهر ساختمان های تاریخی، کافه ها و رستوران های تازه رنگ زندگی را به آن بخشیده اند.

غذاهای لذیذ

یکی از جاذبه های شهر اوسیک غذاهای فوق العاده خوش مزه آن هستند. سوپ های داغ با طعم و عطر دلنشی، گوشت های قلقلی مزه دار شده و پاستاهای خوشمزه که همه آن ها خانگی و بسیار تازه هستند. یکی از غذاهای خاص این شهر ماهی است که خودشان آن را پیش غذا می دانند، اولش ممکن است تعجب کنید اکا همین که اولین گاز را به آن می زنید دیگر نامش برایتان اهمیتی ندارد و فقط به طعم فوق العاده اش فکر می کنید. معمولا برای طبخ خاص این پیش غذا از پاپریکا استفاده می کنند. البته اوسیکی ها آن قدر به پاپریکا علاقه مند هستند که آن را تقریبا بر روی تمام غذاهای خود استفاده می کنند. آن ها ادویه محبوب دیگری هم دارند به نام Zingy، که برای تهیه آن فلفل قرمز در هوای آزاد خشک می کنند و سپس فلفل خشک شده را سابیده و پودر ادویه را درست می کنند.

ساختمان های شهر

تاریخ غنی باعث شده بسیاری از ساختمان های قدیمی و موزه های جاذبه های شهر اوسیک را شکل دهنده در ادامه چند مورد از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • موزه اسلوونی: موزه در سال 1877 تاسیس شد و تا به امروز بزرگترین موزه عمومی در کشور کرواسی می باشد. این موزه در ساختمان Magistrate واقع شده است که تاسیس آن به سال 1702 باز می شود. در این موزه جالب خلاصه ای از تاریخ این شهر و منطقه اطراف آن به نمایش گذاشته شده است.
  • موزه باستان شناسی: موزه در ساختمان اصلی Guard که در مجاورت ساختمان Magistrate واقع شده است واقع شده است، داخل موزه، آثار تاریخی اولیه و قرون وسطی را نمایش می دهد. موزه باستان شناسی بخشی از موزه Slavonia است.
  • قلعه قدیمی : ترودا بین سال های 1693 و 1735 از طریق هابسبورگ به سبک باروک ساخته شد. قلعه قدیمی دارای هشت سنگر بزرگ و دو دروازه است و هدف از ساخت دیوارهای شهر محافظت از شهر در برابر تهدید عثمانی ساخته شد. امروزه بسیاری از دیوار ها برداشته شده اند، اما تروادا ایستاده و شهر قدیمی هنوز محل زندگی هزاران نفر از مردم است و ساختمان های نظامی سابق امروز تبدیل به دانشگاه و موزه شده اند.
  • بنای یادبود نبرد اوسیک: اغلب به عنوان بنای Fico نامیده می شود، تانک و فیات قرمز نشان دهنده یک تصویر واضح از آغاز جنگ استقلال کرواسی است. هنگامی که تانک وارد شهر شد تا جنگ را آغاز کند یک فیات قرمز (Fico) مقابلش پارک کرد تا مانع ورود آن به شهر شود. اما تانک به جای این که توقف کند به سادگی از روی آن عبور کرد و ماشین را زیر خود له کرد. این صحنه از طریق دوربین ها ضبط شد و بارها در خبرها نمایش داده شد. این سازه یک ماشین را در بالای تانک نشان می دهد و نمادی از پیروزی نهایی مردم اوسیک است.

پارک ملی کوپاکی ریت | Kopacki Rit Nature Park

پارک ملی Kopacki Rit در حدود 92 مایل مربع از سواحل دانوب را پوشانده است، این پارک جواهر منطقه اسلاونیا است و یکی از جاذبه های شهر اوسیک محسوب می شود. تالاب اغلب به عنوان آمازون اروپا نامیده می شود و بیش از 2000 حیوان و حشرات از جمله بیش از 300 گونه از پرندگان در آن زندگی می کنند که تماشای آن ها خالی از لطف نیست. در سرزمینی محافظت شده آن گوزن ها آزادانه درفضای باز جست و خیز می کنند و رودخانه های آن پر از ماهی هستند. حتی در فصل زمستان نیز پارک بسیار دیدنی است. دریاچه آن یخ می زند و تماشای آن ارزش وقت گذاشتن را خواهد داشت.

منبع:jetsettingfools.com

منبع: الی گشت

به "سفر به شهر اوسیک در کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شهر اوسیک در کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید