وزیر ارتباطات: سند توسعه هوش مصنوعی درحال تدوین است

به گزارش وبلاگ بینام، دیجیاتو نوشت: به گفته زارع پور، وزارت ارتباطات نقشه راه ملی توسعه هوش مصنوعی را تدوین و در اختیار مراکز سیاست گذار و تصمیم گیر قرار داده است.

وزیر ارتباطات: سند توسعه هوش مصنوعی درحال تدوین است

وزیر ارتباطات گفت طبق تقسیم کار اجرا شده، شورای عالی فضای مجازی متولی قانون گذاری در حوزه هوش مصنوعی است. به گفته زارع پور، این شورا درحال تدوین سند توسعه هوش مصنوعی بوده و وزارت ارتباطات نیز نقشه راه ملی توسعه این فناوری را تدوین نموده است.

عیسی زارع پور در حاشیه نشست امروز هیئت دولت به آخرین اقدامات اجرا شده درزمینه سیاست گذاری در حوزه هوش مصنوعی اشاره نمود و گفت:

طبق تقسیم کار اجرا شده، شورای عالی فضای مجازی متولی این کار است و آن ها درحال کار روی سند توسعه هوش مصنوعی هستند. ما در وزارت ارتباطات نیز از یک سال و نیم قبل، مرکز توسعه هوش مصنوعی را در پژوهشگاه ارتباطات راه اندازی نموده ایم.

به گفته وی، این وزارتخانه یک نقشه راه ملی برای توسعه هوش مصنوعی تدوین نموده و در اختیار مراکز سیاست گذار و تصمیم گیر قرار داده است: براساس آن، همه دستگاه ها مکلفند ظرفیت هایی را که هوش مصنوعی در آن بخش برای هوشمندسازی فراهم می نماید، احصا نمایند. در برنامه هفتم توسعه هم این امر تبدیل به تکلیف شده است.

زارع پور با بیان اینکه بخش ارتباطات و هوشمندسازی یک فصل جدا در برنامه هفتم توسعه است، گفت که در آن لایحه بر استفاده حداکثری از هوش مصنوعی برای ایجاد تحول در دستگاه ها تأکید شده است.

او این اقدام را قدم بسیار بزرگی دانست و ابراز امیدواری کرد که به واسطه این طرح، دستگاه ها متحول شوند.

بیشتر بخوانید:

  • عکس | رونمایی از وارث تاج و تخت مزدا!

  • راز عجیب ارزشمندترین سنگ کره زمین فاش شد

  • نخستی عجیبی که معادلات تاریخ را دگرگون خواهد نمود!/ عکس

حمایت وزارت ارتباطات از بومی سازی

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که استفاده نماینده، حامی و هم مبلغ ظرفیت های داخل کشور در حوزه سخت افزار، نرم افزار و سکو (پلتفرم) است.

به گفته وی، وزارت ارتباطات هر سال اولویت های بومی سازی کشور در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را اعلام و از شرکت هایی که در این موضوعات سرمایه گذاری نمایند، حمایت می نماید.

زارع پور بعلاوه به راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در سال گذشته اشاره نمود و گفت بیش از 95 درصد دستگاه ها به این پنجره متصل شده اند و اکنون 50 درصد خدماتشان را از این طریق ارائه می دهند.

به گفته وی، آن ها هدف گذاری نموده اند تا سال جاری صددرصد خدمات به وسیله این پنجره ارائه و 20 درصد خدمات دولت نیز هوشمند گردد تا مردم بدون دخالت عامل انسانی، خدمات از دولت دریافت نمایند.

وزیر ارتباطات باور دارد این اقدام به غیراز مزایایی همانند حذف امضای طلایی و کرامت مردم، به کاهش سفرهای غیرضروری مردم به دستگاه های اجرایی و کاهش مصرف کاغذ یاری می نماید که اثرات زیست محیطی خوبی دارد.

58321

منبع: خبرآنلاین

به "وزیر ارتباطات: سند توسعه هوش مصنوعی درحال تدوین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: سند توسعه هوش مصنوعی درحال تدوین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید