اخبار مجلس

تقدیر از کتابداران برتر جذب خیرین در رزمایش جهادی 2020

به گزارش خبرنگاران در همدان، سید علی اصغر طباطبایی در شورای اداری کتابخانه های عمومی شهرستان همدان ضمن آنالیز مصوبات جلسه قبل، شرایط و عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان از ابتدای سال 1402، آنالیز و نقاط ضعف و قوت نیز واکاوی شد.

20 شهریور 1402

توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره برداری از پل آستاراچای تا 4 ماه آینده

ایرنا/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره برداری از پل آستاراچای تا 4 ماه آینده صورت پذیرفت.

3 مرداد 1402

حقوق بازنشستگان معادل 90 درصد حقوق شاغلان می گردد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حکم قانونی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه ششم توسعه نیز آمده بود، اما آن طور که باید و شاید اجرایی نشد.

29 تیر 1402

امیرعبداللهیان پس از سفر به قطر و عمان وارد کویت شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس و پس از سفر به قطر و عمان، وارد کویت شد.

1 تیر 1402

وزیر ارتباطات: سند توسعه هوش مصنوعی درحال تدوین است

دیجیاتو نوشت: به گفته زارع پور، وزارت ارتباطات نقشه راه ملی توسعه هوش مصنوعی را تدوین و در اختیار مراکز سیاست گذار و تصمیم گیر قرار داده است.

20 خرداد 1402

چند کارخانه داروسازی ایران به ترکیه منتقل شد!

ترکیه در حال کوشش برای انتقال کارخانه های داروسازی ما به کشور خودش است و تا به امروز چند کارخانه داروسازی ما را به صورت کامل به کشور خود منتقل نموده است.

15 خرداد 1402

پیش به سوی ممنوعیت کامل تیک تاک در آمریکا

مهر نوشت: کاخ سفید از لایحه ای که به رییس جمهور آمریکا اختیارات تازه ای اعطای می کند تا اپ چینی تیک تاک و فناوری های خارجی که تهدیدهای امنیت ملی به حساب می آیند را ممنوع کند، پشتیبانی کرد.

17 اسفند 1401

231 نماینده مجلس از وزارت فرهنگ برای برگزاری پیروز جشنواره های فجر تقدیر کردند

به گزارش خبرنگاران ، نمایندگان مجلس با صدور بیانیه ای که به امضای 231 نماینده رسیده از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری پیروز جشنواره فیلم فجر سال جاری تقدیر و تشکر کردند.

9 اسفند 1401

احتمال تغییر عوارض خروج از کشور

طبق جدول تعرفه های درآمدهای دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال آینده در سفر اول 400 هزار تومان مشخص شده بود. همچنین دولت پیش بینی کرده بود که عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان 50 درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان 100 درصد افزایش خواهد یافت....

19 بهمن 1401

ChatGPT برای تنظیم خودش لایحه نوشت!

تد لیو (Ted Lieu)، نماینده کالیفرنیا، امیدوار است که لایحه ای که برای تنظیم هوش مصنوعی با استفاده از ChatGPT نوشته شده است، به تصویب کنگره برسد. او اقدامی غیر اجباری ارائه خواهد نمود که مجلس نمایندگان را به سوی آنالیز هوش مصنوعی راهنمایی می نماید، این لایحه...

12 بهمن 1401

نماینده مجلس: اگر جامعه گنجایش داشت بنزین را یک دلار می فرختیم

حسین حسین زاده گفت: اگر بخواهیم طرح خاصی ارائه نموده و بنزین را گران کنیم و روی یک دلار ببریم باید میلیون ها خودروی فرسوده را از رده خارج کنیم.

21 آذر 1401

پیشنهاد تازه دولت؛ پرداخت حقوق براساس بهره وری

رئیس جمهور تعدادی از اعضای دولت را مامور کرد راهکارهای پرداخت حقوق بر اساس اندازه بهره وری و کیفیت کار و ارائه خدمت را تهیه نمایند تا در بودجه سال آینده لحاظ گردد.

15 آذر 1401

شروع ثبت نام آزمون دکتری از فردا

ثبت نام آزمون وروردی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 1402، از فردا یکشنبه 22 آبان شروع می گردد.

21 آبان 1401

تهران از سال 96 تا 1400 فقط 36 روز هوای پاک داشت!

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به شرایط آلودگی هوا در پنج سال گذشته گفت: تهران از سال 1396 تا 1400 از مجموع 1826 روز، تنها 36 روز هوای پاک را تجربه نموده و41 روز نیز هوای مرکز شرایط کاملا ناسالم را پشت سر گذاشته است.

7 آبان 1401

احیای بافت فرسوده قم در گروی تنظیم صلح نامه

عضو شورای شهر قم گفت: صلح نامه یکی از روش های بسیار مناسب جهت ایجاد انگیزه در شهروندان ساکن بافت های فرسوده و قدیمی شهر جهت توسعه محیط زندگی است.

16 مهر 1401

راهکارهای میرسلیم برای کاهش قیمت خودرو داخلی ، قیمت خودروسازان داخلی با نمونه های خارجی قابل رقابت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره راهکارهای کاستن از قیمت خودرو داخلی تا 20 درصد، توضیحاتی ارائه داد.

1 شهریور 1401

نماینده مجلس: جلسه آینده 1

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت مجلس با شورای عالی امنیت ملی گفت: تیم مذاکره کننده در تمام طول مذاکرات منافع ملی را مدنظر قرار داده است و خطوط قرمز جمهوری اسلامی در توافق نهایی رعایت خواهد شد. مصلحت...

26 مرداد 1401

افزایش سن بازنشستگی از لایحه بودجه حذف شد

خبرنگاران- ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: در جلسه کمیسیون بند مربوط به افزایش دو سال سن بازنشستگی کلاً حذف شد و همچنین قسمت مربوط به میانگین پرداخت مستمری بازنشستگان از 2 سال به سال 3 نیز حذف شده است.

28 اردیبهشت 1401

تعلیق پروانه فعالیت 15000راننده تاکسی واکسن نزده در کشور

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور از تعلیق پروانه فعالیت 15000 راننده تاکسی واکسن نزده اطلاع داد و گفت: کاهش تعداد رانندگانی که واکسن تزریق نکرده بودند نشان می دهد، محدودیت ها و تعلیق پروانه فعالیت تأثیرگذار بوده است.

20 اردیبهشت 1401

تعامل با شهرداری و توانیر برای فیبرکشی در استان ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از رگولاتوری، صادق عباسی شاهکوه در جلسه کمیسیون فاوا و شهر هوشمند کلانشهرها که با حضور مدیران فاوای کلانشهرها برگزار گردید، درباره نحوه تعامل اپراتورها و سایر بازیگران حوزه ICT با شهرداری ها، گفت: کمیسیون فاوای کلان شهرها ترکیبی...

15 اردیبهشت 1401
تعداد: (59)