هایدگر و تاثیرات آن بر فلسفه آنالیز شد

به گزارش وبلاگ بینام، به گزارش خبرنگار خبرنگاران کتاب زندگی و تفکر هایدگر به قلم آلن بدیو و باربارا کاسن با ترجمه میترا سرحدی به وسیله نشر حکمت کلمه به بازار نشر آمد.

هایدگر و تاثیرات آن بر فلسفه آنالیز شد

مارتین هایدگر یکی از برجسته ترین فیلسوفان قاره ای قرن بیستم به شمار میرود. جریان فکری که تحت تأثیر او ایجاد شده بخش مهمی از فلسفه غرب را تشکیل می دهد. زبان فلسفی او غامض است و همین تأمل در اندیشه های او را سخت می نماید. روش تفکر هایدگر تحقیق درباره وجود و حقیقت آن است و سایر مباحث او ذیل این عنوان قرار می گیرند.

کتاب حاضر متنی کوتاه درباره هایدگر است که وجوهی مهم و بحث برانگیز از زندگی و تفکر او و ارتباط میان این دو را مورد آنالیز قرار داده است. نویسندگان به اعتبار نسبتی که هریک با هایدگر داشته اند از منظر خود این وجوه را واکاویده اند و در این راه به بخش هایی از نامه های هایدگر به همسرش استناد نموده اند.

پژوهشگران فلسفه هایدگر و علاقه مندان به تفکر ناب او در این کتاب به افق هایی دست خواهند یافت که قضاوت درباره مؤلفه های شاخص زندگی شخص او و کلیت تفکر و دوگانگی ادعایی و عدم انسجام این دو را برای آنها تسهیل خواهد نمود و احتمالاً پرسش های کلی تری را درباره دوگانه امر بشری و امور فکری در متفکران به میان خواهد آورد.

زبان یکی از اصلی ترین عناصر در وجودشناسی هایدگر است و نحوه برخورد او با زبان و استفاده او از زبان منحصر به خود اوست. طرح مسئله زبان در هایدگر ناگزیر پرسش از ترجمه آثار او و چگونگی برگردان اصطلاحات مغلق او را به میان می آورد. فراوری ترجمه ای دقیق و منسجم از مفاهیم خاص او مستلزم کوشش برای ورود در دنیای این متفکر و تأمل بر آن است. برای برگردان این مفاهیم در متن حاضر و نیز ترجمه عباراتی که نویسندگان با اشاره به اصطلاحات او صورت بندی نموده اند، چنین کوششی تا حد امکان اجرا شده است.

به تازگی این کتاب در 92 صفحه و به قیمت 90.000 تومان چاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "هایدگر و تاثیرات آن بر فلسفه آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایدگر و تاثیرات آن بر فلسفه آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید