فرودگاه نوشهر ؛ معرفی فرودگاه های ایران

به گزارش وبلاگ بینام، فرودگاه نوشهر یکی از فرودگاه های داخلی است که فعالیت خود را از سال 1332 تا به امروز ادامه می دهد.

فرودگاه نوشهر ؛ معرفی فرودگاه های ایران

نوشهر یکی از شهرهای استان مازندران است که به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی و تفریحی از گذشته تا به امروز به بهشت گردشگران معروفیت دارد. علاوه بر این، بندر نوشهر یکی از مهم ترین بنادر مالی و تجاری ایران است که سالانه حجم زیادی کالا به وسیله آن مبادله می گردد. این بندر نزدیک ترین بندر به مرکز ایران (تهران) محسوب می گردد و مجهز به فرودگاه است.

فرودگاه نوشهر یکی از قدیمی ترین فرودگاه های ایران است که پروازهای آن محدود به مقصدهای داخلی است. طبق آمار، در سال 2016 میلادی 470 نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد و 33٬868 کیلوگرم بار و 335٬237 نفر مسافر به وسیله آن جابجا شدند.

تاریخچه

در سال 1332 فرودگاه نوشهر به صورت یک باند خاکی ساخته شده و در سال 1362 ترمینال تازه در آن افتتاح شد. مساحت این فرودگاه 58 هکتار است و با باندی به طول دو هزار و 150 متر قابلیت پذیرش هواپیماهای میانه پیکر را دارا است. این فرودگاه یکی از دو فرودگاه غرب مازندران و دومین فرودگاه بزرگ استان پس از فرودگاه بین المللی ساری است، ولی بیشتر پروازهای این فرودگاه در شرایط آب و هوایی نامساعد لغو شده یا با تاخیر طولانی مدت همراه است. البته این اتفاق محدود به فصل سرما نیست و در بهار و تابستان نیز به محض پدیدار شدن مه غلیظ بر فراز فرودگاه، پروازهای آن باطل می شوند.

پایانه ها و امکانات رفاهی

فرودگاه نوشهر دارای یک پایانه مجهز به غرفه های تجاری، شعبه های بانکی، رستوران، کافه، جایگاه سوخت، سالن همایش و مجتمع رفاهی کارکنان شرکت فرودگاه های کشور است.

مشخصات فرودگاه

  • نوع فرودگاه: عمومی (مسافری)
  • کد یاتا: NSH
  • کد ایکائو: OINN
  • ارتفاع از سطح دریا: 19- متر
  • شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه نوشهر: ایران ایر، آسمان
  • فاصله هوایی تا تهران: تهران و نوشهر در فاصله 375 کیلومتری از یکدیگر قرار دارند که مدت تقریبی پرواز میان آن ها 32 دقیقه است.

موقعیت جغرافیایی و اطلاعات تماس

فرودگاه نوشهر در جهت جاده نوشهر به چالوس واقع شده است.

  • تلفن: 52323112 (011)

برنامه پروازی

در حال حاضر، فرودگاه نوشهر پروازهای هفتگی به شیراز، مشهد، اهواز و تهران را دارا است.

منبع: کجارو / noshahr.airport.ir / fa.wikipedia.org / destinia.ir / ticket365.info / سیری در ایران

به "فرودگاه نوشهر ؛ معرفی فرودگاه های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه نوشهر ؛ معرفی فرودگاه های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید