جاذبه ها و تفریحات جزیره هنگام در جنوب ایران

به گزارش وبلاگ بینام، جزیره هنگام یکی از جزایر زیبا و فوق العاده دیدنی خلیج فارس است که وجود جاذبه های تفریحی، گردشگری، طبیعی و تاریخی مختلف در آن باعث شده تا این جزیره محبوبیت بسیار زیادی پیدا نموده و شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در هنگام باشیم.

جاذبه ها و تفریحات جزیره هنگام در جنوب ایران

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به جاذبه ها و تفریحات این جزیره انداخته و بیان کنیم که اگر سری به جزیره هنگام زدید، برای داشتن لحظات لذت بخش و خاطره انگیز می توانید چه کارهایی انجام دهید. پس با ما همراه باشید.

چطور به جزیره هنگام برسیم؟

برای رسیدن به جزیره هنگام شما ضروری است در ابتدا با پرواز قشم، پرواز بندرعباس یا قطار بندرعباس خود را به قشم یا بندرعباس برسانید. می توانید اقامت خود را در یکی از هتل های قشم یا هتل های بندرعباس آنلاین رزرو کنید و پس از آن به وسیله اسکله کندالو قشم با قایق های مخصوص این اسکله می توانید به جزیره هنگام برسید و گشت و گذار خود را شروع کنید.

چرا به جزیره هنگام سفر کنیم؟

یکی از سوالات بسیار مهم این است که چرا باید جزیره هنگام را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنیم. در پاسخ به این سوال باید به موارد مختلفی اشاره نمود.

از یک سو جزیره هنگام یکی از جزایر دیدنی خلیج فارس است و این موضوع می تواند دلیل قانع نماینده ای باشد که جزیره هنگام را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید. از سوی دیگر این جزیره در روزهای خاصی از سال میزبان دلفین ها است و شما می توانید این موجودات بامزه و دوست داشتنی را از نزدیک مشاهده کنید.

ویژگی دیگر جزیره هنگام حفظ و نگهداری بافت بومی و سنتی آن است. بومیان این منطقه همچنان به فرهنگ قدیمی خود پایبند بوده و اگر دوست دارید تا با فرهنگ های کهن ایران در جنوب کشور آشنا شوید، می توانید سری به جزیره زیبای هنگام بزنید.

اگر عاشق تماشای ماهیان و آبزیان هستید، جزیره هنگام مقصد مناسبی برای شما است، چرا که آب این جزیره بسیار شفاف بوده و می توانید انواع ماهی ها و جانوران آبزی را در آب این جزیره مشاهده کنید. وجود این ویژگی ها است که باعث شده تا جزیره هنگام مقصد فوق العاده ای برای سفر به حساب بیاید.

جاذبه های جزیره هنگام

اگر روزی به جزیره هنگام سفر کردید، می توانید به سراغ جاذبه های گردشگری مختلف این جزیره رفته و از تمامی آن ها بازدید کنید. در ادامه شما را با این جاذبه ها و تفریحات مختلفی که در جزیره هنگام می توانید تجربه کنید، آشنا خواهیم کرد.

بازدید از سواحل زیبای هنگام

یکی از جاذبه های فوق العاده و تفریحات بی نظیری که می توانید در جزیره هنگام داشته باشید، بازدید از سواحل مختلف این منطقه است. جزیره هنگام مملو از سواحل خاص و شگفت انگیز است که هر یک از این منطقه ها ویژگی های منحصر به فردی دارد. از مهم ترین سواحل جزیره هنگام می توان به ساحل نقره ای و ساحل درخشان اشاره نمود.

شما می توانید در هنگام شب با بازدید از ساحل درخشان هنگام، آب این منطقه را به صورت نورانی و جادویی مشاهده کنید. دلیل درخشان بودن آب این منطقه از جزیره وجود فیتوپلانکتون است که در آب این ساحل واقع شده است و از خودشان نور منتشر می نمایند.

بازدید از حیات وحش جزیره هنگام

حیات وحش جزیره هنگام بسیار دیدنی و شگفت انگیز است و شما می توانید جانوران مختلفی را در سراسر جزیره هنگام مشاهده کنید. در این بخش شما را با بعضی از حیوانات موجود در جزیره هنگام آشنا خواهیم کرد.

دلفین های جزیره هنگام

دلفین ها یکی از بامزه ترین حیواناتی هستند که در جزیره هنگام وجود دارند و اگر از ابتدایی بهار تا اواسط اردیبهشت به این منطقه سفر کنید، می توانید دلفین ها را در جزیره هنگام مشاهده کنید. گفته می گردد که در این زمان بیش از 12 گونه دلفین وارد خلیج فارس و دریای عمان می گردد و جلوه فوق العاده ای به این منطقه ها می دهند.

جبیر

جبیر یکی دیگر از جانورانی است که در حیات وحش جزیره هنگام وجود دارد. جبیر نوع آهو بومی است که زیبایی فوق العاده ای داشته و با مقدار کوچک و بدن ظریف خود به عنوان یکی از اصلی ترین جانوران حیات وحش جزیره هنگام به شمار میرود. نکته مهم این است که برخلاف آهو که فقط نوع نر آن شاخ دارد، جبیرهای نر و ماده هر دو دارای شاخ هستند و گوش های آن ها معمولاً از آهو بلندتر است.

خاردم مصری

خاردم مصری یکی دیگر از جانوران موجود در جزیره هنگام است. این جانور خزنده از خانواده سوسمار است و 76 سانتی متر طول دارد. در گذشته اعراب بدوی از گوشت خاردم مصری به عنوان منبع تغذیه استفاده می کردند. البته امروزه دیگر از خاردم مصری به عنوان منبع تغذیه استفاده نمی گردد، با این حال شاهد شکار این جانور و استفاده از پوست آن هستیم، چرا که پوست خاردم مصری از مرغوب ترین نوع چرم به شمار میرود.

بازدید از بازار سنتی جزیره هنگام

یکی از فعالیت هایی که می توانید در جزیره هنگام تجربه کنید، بازدید از بازار سنتی این منطقه است. بازار هنگام با مصالح بومی و محلی شده و جلوه خیره نماینده ای دارد. شما می توانید زیباترین صنایع دستی جزیره هنگام که معمولاً با صدف ساخته شده اند را در این بازار مشاهده نموده و آن ها را به عنوان سوغاتی بخرید.

اگر وقت کافی دارید، به شما پیشنهاد می دهیم تا با مردم بومی در بازار هنگام هم صحبت شده و از آن ها در رابطه با خاطرات عجیبی که از دریا دارند، صحبت کنید. مطمئنا داستان های خاص و شگفت انگیز را از بومیان منطقه هنگام خواهید شنید.

جاذبه های تاریخی

موقعیت استراتژیک و بسیار مهم جزیره هنگام باعث شده بود که این منطقه در گذشته مورد توجه انگلیسی ها باشد و کشتی های انگلیسی بسیار زیادی در جزیره هنگام لنگر انداخته و وارد خاک این منطقه شوند.

همین موضوع سبب شده تا در دوره های مختلف این منطقه تحت استعمار انگلیسی ها و پرتغالی ها باشد و حالا می توان آثار به جا مانده از این دوره ها را به وضوح مشاهده در جزیره مشاهده کرد.

در زمان قاجار که این منطقه در اختیار انگلیسی ها بود. آن ها اقدام به ساختن خانه و تاسیسات مختلف مثل انبار ذغال و… در جزیره هنگام کردند. امروزه آثار به جا مانده از این تاسیسات تبدیل به یکی از جاذبه های تاریخی جزیره هنگام شده است.

پیش از دوره قاجار نیز در زمان صفویه منطقه هنگام در اختیار پرتغالی ها بود. البته در مدت زمان کوتاهی، این جزیره دوباره به خاک ایران اضافه شد. از بقایای به جا مانده از آن دوران می توان به کشتی به گل نشسته پرتغالی اشاره نمود که می توانید آن را در ساحل جزیره هنگام مشاهده کنید.

پرنده نگری

اگر علاقه مند به پرندگان هستید، می توانید در جزیره هنگام به فعالیت پرنده نگری نیز مشغول شوید. در صورتی که به همراه خود وسایل پرنده نگری آورده باشید، می توانید انواع مختلفی از پرندگان را در جزیره هنگام مشاهده کنید. یکی از گونه های خاصی که در جزیره هنگام وجود دارد، اگرت خاکستری است که تورهای پرنده نگری بسیار زیادی برای مشاهده این پرنده در جزیره برگزار می گردد.

منبع: الی گشت

به "جاذبه ها و تفریحات جزیره هنگام در جنوب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه ها و تفریحات جزیره هنگام در جنوب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید