توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره برداری از پل آستاراچای تا 4 ماه آینده

به گزارش وبلاگ بینام، ایرنا/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره برداری از پل آستاراچای تا 4 ماه آینده صورت پذیرفت.

توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره برداری از پل آستاراچای تا 4 ماه آینده

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک مالی ایران و جمهوری آذربایجان در گفت و گوی تلفنی با شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر توسعه روابط دو کشور تاکید نمود.

در این گفت و گوی تلفنی، دو طرف نسبت به تسریع انجام امور به جامانده مربوط به پل آستاراچای و تکمیل آن در کوتاه ترین زمان ممکن توافق کردند و مقرر شد این پل در چهار ماه آینده به بهره برداری برسد.

تسریع در آماده سازی نیروگاه خدا آفرین برای بهره برداری و وارد مدار شدن از دیگر موضوعاتی بود که از سوی طرفین مورد تاکید نهاده شد.

روسای کمیسیون مشترک مالی ایران و جمهوری آذربایجان در ادامه توافق کردند تا جلسات تلفنی آنها به صورت منظم و هر دو هفته یک بار تا حصول نتایج توافق ها ادامه یابد.

مصطفی یف در این تماس با اشاره به ملاقات اخیری که در شهر آستارا برگزار گردید، ضمن قدردانی از بذرپاش برای برگزاری منظم جلسات در سطوح بالا، پیغام دولت و شخص رئیس جمهور جمهوری آذربایجان را مبنی بر مهم و موثر ارزیابی کردن این ملاقاتها ابلاغ کرد.

وی بعلاوه از پیگیری جدی وزیر راه و شهرسازی کشورمان در موضوعات مطرح شده میان دو کشور و تشکیل کارگروه های ویژه برای به ثمر رسیدن توافق ها قدردانی و ابراز خرسندی کرد.

در ادامه دو طرف نمایندگانی را برای پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک مالی ایران و جمهوری آذربایجان و ارائه گزارش منظم معین کردند.

مصطفی یف در سرانجام در راستای افزایش مناسبات و توسعه روابط تهران و باکو، از وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت کرد.

منبع: همگردی

به "توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره برداری از پل آستاراچای تا 4 ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره برداری از پل آستاراچای تا 4 ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید