با 4 ویژگی مهم گلکسی S23 FE آشنا شوید4 ویژگی مهم گلکسی S23 FE

به گزارش وبلاگ بینام، گلکسی S23 FE یکی از برترین و ارزشمندترین گوشی های سامسونگ است که اخیرا رونمایی و حالا رسما راهی بازار شده است. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مطلب به آنالیز 4 ویژگی مجذوب نماینده و مهم گلکسی S23 FE بپردازیم تا افرادی که قصد خرید این محصول را دارند با دید بهتری بتوانند به خرید آن اقدام نمایند.

با 4 ویژگی مهم گلکسی S23 FE آشنا شوید4 ویژگی مهم گلکسی S23 FE

4 ویژگی مهم گلکسی S23 FE

بدنه ای از جنس آلومینیوم و شیشه

از گلکسی S23 FE به عنوان یک گوشی 600 دلاری، انتظار نداشتیم از آلومینیوم و شیشه بهره ببرد اما سامسونگ با استفاده از این متریال در ساخت گلکسی تازه، کاربران خود را غافلگیر کرد. S23 FE در حالی از این متریال بهره می برد که دو نسل قبل، یعنی گلکسی S20 FE و S21 FE از ترکیب پلاستیک و آلومینیوم بهره می بردند؛ یعنی فریم از جنس آلومینیوم و پنل پشتی از جنس پلاستیک. همین موضوع سبب شده بود وزن آن ها علی رغم بهره مندی از نمایشگر 6.4 اینچی، باز هم کمتر از 180 گرم بماند.

گلکسی S23 فن ادیشن با این متریال اگرچه سنگین تر شده (209 گرم)، اما حالا حس و حالی را به شما القا می نماید که گویا یک پرچم دار در دست گرفته اید. چرا که در دست گرفتن یک گوشی با پنل شیشه ای کاملا متفاوت و البته مجذوب نماینده است. البته سامسونگ در ساخت این محصول از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده نموده که نسبتا قدیمی است اما مقاومت خوبی دارد و می تواند در برابر صدمات روزمره از گوشی محافظت کند.

پردازنده قدرتمند

سامسونگ برای گلکسی S23 FE از تراشه اگزینوس 2200 در بازار بین المللی و اسنپدراگون 8 نسل 1 در بازار آمریکا، چین و کره جنوبی استفاده نموده است؛ سیاستی که برای دو نسل قبل هم در نظر گرفته شده بود. در نتیجه بعید است در بازار ایران مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون آن عرضه گردد. اینکه گلکسی S20 FE در مدل مجهز به اسنپدراگون 860 هم راهی بازار ایران شد به این خاطر بود که سامسونگ فقط این مدل را به اینترنت 5G مجهز نموده بود اما مدلی که اگزینوس 990 را به عنوان قلب تپنده در اختیار داشت در واقع از فناوری 4G پشتیبانی می کرد. در نتیجه امکان دسترسی به مدل 5G آن برای بسیاری از کشورها فراهم شد.

اما گلکسی S23 FE در هر دو مدل از اینترنت 5G بهره می برد، درست مثل گلکسی S21 FE و در نتیجه علت خاصی برای سامسونگ وجود ندارد که گلکسی تازه را در هر دو مدل راهی بازارهای جهانی کند. اگرچه می توانید با اندکی تحقیق و جست و جو به مدل مجهز به اسنپدراگون این گوشی هم دسترسی پیدا کنید اما به صورت رسمی، فقط مدل مجهز به اگزینوس 2200 راهی بازار ایران می گردد.

اگزینوس 2200 از فناوری ساخت 4 نانومتری و 8 هسته با ترتیب 1 + 3 + 4 بهره می برد؛ 1 هسته از نوع Cortex-X2 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، 3 هسته از نوع Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته از نوع Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز. در مقایسه با اسنپدراگون 888 5 نانومتری، این تراشه پیشرفت قابل توجهی داشته و به لطف AMD، قدرت پردازنده گرافیکی آن هم بسیار بالاتر است. اگرچه اگزینوس 2200 به خاطر داغ کردن در انجام کارهای سنگین در سری گلکسی S22 خیلی نتوانست کاربران را راضی نگه دارد اما با این حال گفته می گردد سامسونگ در ساخت این تراشه دقت بیشتری به خرج داده و در نتیجه انتظار می رود شما تجربه خوبی از کار با گلکسی S23 FE داشته باشید. حتی بنچمارک هایی هم از این محصول منتشر شده که نشان می دهد گلکسی S23 FE حتی از گلکسی S22 اولترا هم در تست ها بهتر عمل نموده است.

دوربین 50 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری 8K

دوربین 50 مگاپیکسلی یکی از برترین قابلیت های گلکسی S23 FE است که در واقع آن را در مقایسه با دو نسل قبل کاملا متمایز می نماید. با این سنسور قدرتمند، سامسونگ گلکسی S23 FE را به سری گلکسی S23 نزدیک تر نموده و در نتیجه ارزش خرید این محصول به مراتب در مقایسه با قبل بیشتر شده است. اگرچه هنوز دقیقا نمی دانیم آیا این دوربین همان دوربین 50 مگاپیکسلی به کار رفته در سری گلکسی S23 هست یا اندکی ضعیف تر شده اما مهم این است که امکان فیلم برداری با بالاترین وضوح ممکن یعنی 8K را به شما می دهد.

با امکان فیلم برداری 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه که در حال حاضر سرعت استانداردی در این وضوح محسوب می گردد، گلکسی S23 FE قادر است تمام رقبای خود را در این محدوده قیمتی به راحتی در زمینه کیفیت فیلم برداری پشت سر بگذارد چون بعید است با پرداخت فقط 600 دلار گوشی هوشمندی با چنین دوربین قدرتمندی پیدا کنید.

اندروید 13 و One UI 5.1 با پشتیبانی طولانی

اندروید 13 یکی از سیستم عامل های مجذوب نماینده گوگل است که به لطف سامسونگ و رابط کاربری One UI 5.1، آنقدر قابلیت مجذوب نماینده و خوب به آن اضافه شده که کاربران احساس کمبود خاصی از لحاظ نرم افزاری نخواهند داشت. اما آنچه که باعث شده در این بخش، گلکسی S23 FE یک گوشی مجذوب نماینده به حساب بیاید، پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت است. سامسونگ در حال حاضر قول داده گلکسی S23 FE را از لحاظ نرم افزاری و امنیتی به ترتیب 4 و 5 سال آپدیت کند و این فوق العاده است.

با توجه به اینکه سامسونگ امکانات مجذوب نماینده زیادی را با هر آپدیت به گوشی هایش اضافه می نماید، کاربرانی که برای خرید گلکسی S23 فن ادیشن منتظر هستند باید بدانند طی 4 سالی که قرار است آپدیت نرم افزاری برایشان عرضه می گردد، آنقدر قابلیت و امکانات مجذوب نماینده دریافت می نمایند که هر سال از کار با این گوشی لذت بیشتری می برند. در حال حاضر ویژگی های گلکسی S23 FE شامل موارد زیر می شوند:

  • پالت رنگی برای تغییر رنگ آیکون ها و منوی تنظیمات سریع بر اساس رنگ غالب تصویر زمینه
  • ویجت های دسته بندی شده
  • نمایشگر همواره روشن با امکان شخصی سازی
  • سامسونگ دکس برای تبدیل گوشی به کامپیوتر
  • پنجره های شناور و امکان نصف کردن صفحه برای بهره وری بیشتر
  • مودها و روتین های مختلف
  • گالری قدرتمند با امکان ویرایش تصاویر
  • اماکن تغییر پس زمینه تصاویر
  • پنل اجرای سریع اپلیکیشن ها (Edge Panel)
  • رم پلاس برای افزایش مقدار رم سیستم
  • امکان عکاسی Expert RAW
  • و…

البته یک علت امیدواری دیگر این است که سامسونگ به احتمال زیاد طی یکی دو سال آینده سیاست خود را در زمینه آپدیت نرم افزاری بهتر خواهد نمود. چون گوگل در حال حاضر 7 سال از گوشی هایش پشتیبانی می نماید و سامسونگ 4 سال. شرکت کره ای هم شرکتی نیست که بپذیرد تا این مقدار با گوگل فاصله داشته باشد. از آن جایی که گلکسی S23 FE تازهترین گوشی این شرکت به شمار میرود، به احتمال زیاد در صورتی که سیاست سامسونگ در این زمینه تغییر کند، باید انتظار داشته باشیم این گوشی هم مشمول آن سیاست گردد، هرچند این مورد فعلا در حد همان امیدواری باقی می ماند.

مهم ترین ویژگی های گلکسی S23 FE؛ سخن پایانی

گلکسی S23 FE یکی از برترین گوشی های پرچم دار مالی در بازار محسوب می گردد که به لطف بهره مندی از امکانات عالی و مجذوب نماینده و بعلاوه قیمت فوق العاده مناسب توانسته از همین ابتدای کار علاقه مندان به گوشی های قدرتمند اما مقرون به صرفه قیمت را امیدوار نگه دارد. برای رقابت با گوشی هایی نظیر شیائومی 13T، آیفون های SE و حتی آیفون 13 و 14 و محصولات مشابه دیگر، گلکسی S23 FE از ابزارهای لازم برخوردار هست و می تواند در بسیاری از بخش ها خیلی راحت این رقبای قدر را پشت سر بگذارد. در نتیجه می توانیم خرید آن را به کسانی که به گوشی های سامسونگ علاقه دارند پیشنهاد کنیم.

منبع: دیجیکالا مگ

به "با 4 ویژگی مهم گلکسی S23 FE آشنا شوید4 ویژگی مهم گلکسی S23 FE" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 4 ویژگی مهم گلکسی S23 FE آشنا شوید4 ویژگی مهم گلکسی S23 FE"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید