معرفی پرواز بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینر

به گزارش وبلاگ بینام، آشنایی با پرواز بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینر |Business class Japan Airlines

امروز می خواهیم تا خدمات پروازی بیزینس کلاس یکی از شرکت های هواپیمایی معروف دنیا را به اتفاق شما مورد آنالیز قرار دهیم. پرواز بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز (Business class Japan Airlines). شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز که ان را با نام جال (JAL) نیز می شناسند، یکی از شرکت های هواپیمایی در سطح دنیا و قاره آسیا است که بهترین خدمات را در بخش پروازهای بیزینس کلاس ارائه می کند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر ابتدا مختصری از تاریخچه این شرکت هواپیمایی بدانید و در ادامه با هم از خدماتی که در پرواز بیزینس کلاس ژاپن ایرلاینز ارائه می گردد را آنالیز نماییم.

معرفی پرواز بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینر

مختصری از تاریخچه شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز

شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز در سال 1951، با داشتن تنها 100 میلیون ین سرمایه اولیه تاسیس شد و در سال 1953 هنگامی که تنها دو سال از تاسیس این شرکت گذشته بود و در حالی که سرمایه ای بالغ بر 1 بیلیون ین داشت، شرکت هواپیمایی ژاپن ایر لاینز تبدیل به شرکت هواپیمایی ملی ژاپن گشت.

برای این کار دولت وقت کشور ژاپن، 1 بیلیون ین دیگر به سرمایه شرکت تازه هواپیمایی افزود و در مجموع شرکت هواپیمایی ملی ژاپن با مجموع 2 میلیارد ین سرمایه آغاز به کار در سطح ناوگان های هوایی کرد. در سال 1987، یعنی 3 دهه بعد از تاسیس و ملی شدن این شرکت هواپیمایی، مالکیت این شرکت مجددا به دست بخش خصوصی در کشور ژاپن سپرده شد.

دفتر مرکزی این شرکت هواپمیایی در منطقه شیناگاوای شهر توکیو مرکز ژاپن قرار گرفته است. در سال 2002، جال یا در اصل شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز با شرکت هواپیمایی ژاپن ایر سیستم (japan air system) ادغام شد. پس از این یکی شدن، جال از نظر جا به جایی مسافر در سطح دنیا، همیشه در بین 10 هواپیمایی برتر بوده است و تعداد مسافرانش روز به روز نیز بیشتر می شود.

قطب های فرودگاهی اصلی ژاپن ایر لاینز، 4 فرودگاه در 2 شهر مختلف هستند که عبارتند از: فرودگاه بین المللی ناریتا و فرودگاه بین المللی هانه دا در شهر توکیو و فرودگاه بین المللی اوزاکا و فرودگاه بین المللی کانزای در شهر اوزاکا هستند.

شرکت های تابعه هواپیمایی ژاپن عبارتند از شرکت هواپیمایی جی ایر، شرکت هواپیمایی جال اکسپرس و شرکت هواپیمایی ژاپن ترنسوشن ایر که همگی عضو اتحاد هوایی وان ورلد (one world) نیز می باشند.

شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز از آن دسته شرکت های هواپیمایی است که پرواز مقرون به صرفه را به مسافران با خدمات مناسب و با کیفیت بالا ارائه می دهد و این مقرون به صرفه بودن تاپیری بر روی کیفیت خدماتش ندارد. از بزرگ ترین رقبای جال می توان به خطوط هوایی آل نیپون اشاره نمود که در حال حاضر دومین شرکت بزرگ هوایی در ژاپن و جدی ترین رقیب ژاپن ایر لاینز است.

شرکت هواپیمایی ژاپن دارای 220 مقصد پروازی در 35 کشور دنیا است. این شرکت هواپیمایی به قاره های آسیا، اقیانوسیه، اروپا و آمریکای شمالی برنامه های پروازی منظم دارد. بیشتر این مقصد ها به توکیو، هنگ کنگ، سئول، دهلی، جاکارتا، لندن، پاریس، ونکوور، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، شیکاگو و نیویورک است.

بعلاوه این سرکت بزرگ هواپیمایی، 50 مقصد داخلی در ژاپن را پشتیبانی می کند. به طور میانه جال در ماه حدودا 22 هزار پرواز داخلی و خارجی انجام می دهد. طبق آماری که در سال 2009 از طرف این شرکت اعلام شد، 279 فروند هواپیما در ناوگان هوایی این شرکت موجود است. خطوط هوایی ژاپن ایرلاینز در حال حاضر به جز انجام خدمات هواپیمایی و ترابری، حامی رسمی فدراسیون فوتبال ژاپن، تیم ملی ژاپن، تیم فوتبال باشگاهی شیمیزو اس- پالس و تیم فوتبال باشگاهی کونسادول ساپورو است.

این شرکت هواپیمایی اقدام به برگزاری پروازهایش در کلاس های کلاس اکونومی، کلاس پروازی پرمیوم اکونومی، کلاس بیزینسی و در نهایت فرست کلاس می کند. در ادامه به آنالیز خصوصیات پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز می پردازیم.

پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز

درابتدا درباره جایگاه های کلاس بیزینسی و انواع آنان در پروازهای ژاپن ایرلاینز با شما صحبت خواهبم کرد. در این کلاس پروازی مسافران این امکان را دارند که از بین 7 نوع جایگاه مختلف که در این پرواز با سطح راحتی مختلفی که وجود دارد، انتخاب و استفاده نمایند.

این جایگاه ها به ترتیب عبارتند از: جال اسکای سوئیت (JAL SKY SUITE)، جال اسکای سوئیت 2(JAL SKY SUITEⅡ)، جال اسکای سوئیت 3(JAL SKY SUITE Ⅲ)، جال شل فلت نئو (JAL SHELL FLAT NEO)، جال شل فلت سیت(JAL SHELL FLAT SEAT)، جال اسکای ریکلانر (JAL SKYRECLINER) و جال اسکای لوکس سیت (JAL SKYLUXE SEAT) می باشد. به طور مثال جایگاه های پرواز بیزینس کلاس اسکای سوئیت می توانند با فضای شخصی که برای شما می سازند، جایگاه مناسبی برای مسافران به همراه یک خواب راحت در پرواز را به ارمغان بیاورند.

در کل تمام امکانات این 7 جایگاه متفاوت بسیار مجهز اند و راحتی و آسایش همه مسافران را طول پرواز تامین می نمایند. جایگاه های اسکای سوئیت 2، جایگاه های راحت و مناسبی به مسافر برای داشتن محیطی کوچک و راحت می دهد.

امکانات این جایگاه نیز بسیار تکمیل است. جایگاه بیزینس کلاس اسکای سوئیت ،3 دارای جایگاه هایی است که محیطی برای قرار دادن وسایل شخصی شما و بعلاوه لگ روم بسیار بزرگ و مخصوص و بعلاوه دیگر امکانات مخصوص برای راحتی مسافر را تامین می کند.

اگر مسافران قصد دارند که با همراه از خدمات این پرواز استفاده نمایند، توصیه ژاپن ایرلاینز و ما این است که از این جایگاه ها استفاده نمایند. جایگاه های بیزینس کلاس جال شیت فلت نئو نیز دارای امکاناتی همچون فضای لگ روم برزگ، جایگاه های هوشمند که از طریق کنترل می توان دستورات لازم را به آن داد و در طول سفر بسیار آرام از شرایط راحت لذت برد.

امکانات جایگاه های جل شیت فلت سیت نیز همچون امکانات فلت سیت نئو هستند با این احتساب که راحت ترند. جایگاه های جال اسکای ریکلانر را می توان اینگونه توصیف کرد که تخت خواب های جمع و جوری هستند که قابلیت جایگاه شدن را هم دارند! فاصله استاندارد و تقریبا زیادی که بین جایگاه ها هست این امکان را به مسافران می دهد تا از انعطاف زیاد جایگاه های خود در این پرواز استفاده نمایند.

و در آخر به جال اسکای سوئیت سیت می رسیم که در واقع می توان گفت عصاره راحتی تمامی 6 مدل جایگاه قبل را در خود دارد. لگ روم بزرگ و انعطاف زیاد جایگاه، پشت سری های مخصوص که متناسب با گردن و شرایط مسافر در پرواز طراحی شده است، مانتیورهای اختصاصی، چراغ مطالعه مخصوص از امکانات ویژه این جایگاه ها در کلاس بیزینسی است.

منبع: الی گشت

به "معرفی پرواز بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پرواز بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید