شرکت های دانش بنیان آمادگی گسترش محصولات خود برای مقابله با ویروس کرونا دارند

به گزارش وبلاگ بینام، رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: با آغاز موج دوم ویروس کرونا شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آماده گسترش تولیدات خود در استان های دیگر هم هستند.

شرکت های دانش بنیان آمادگی گسترش محصولات خود برای مقابله با ویروس کرونا دارند

علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ بینام، با اشاره به دستاورد های این پارک برای مقابله با ویروس کرونا گفت: بعد از شیوع کرونا در کشور پارک علم فناوری این استان در چند بخش در زمینه مقابله با این ویروس فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید:

  • دستگاه ضد کرونا با فناوری پلاسمای اکسیژن از سوی محققان گیلانی فراوری شد
  • 8 شرکت دانش بنیان در گیلان ژل و مواد ضدعفونی نماینده فراوری می نمایند

  • پارک علم و فناروری گیلان از مشاغل آسیب پذیر حمایت می نماید

باستی بیان نمود: در موج اول ویروس کرونا با توجه به اینکه شناخت کافی از این ویروس وجود نداشت و شرایط هم پایدار نبود شرکت ها برای اینکه مواد ضد عفونی فراوری نمایند احتیاج به ماده اولیه داشتند که متاسفانه کمبود های وجود داشت، اما با گذشت زمان این مسلئه تقریبا حل شد در حال حاضر شرکت های پارک آماده گسترش فراوریات خود در استان های دیگر هم هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان توضیح داد: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا دو دستگاه که روی آن خیلی هم کار شد فراوری شده است، دستگاه تسویه نماینده هوا و نابودنماینده ویروس کرونا که در آخرین نتیجه ای که آزمایشگاه تخصصی گرفته شده اعلام کردند این دستگاه اگر در محیط قرار بگیرد با توجه به شرایطی که در کاتالوگ دستگاه ذکر شده می توانند 99/99٪ ویروس را ازبین ببرد این دستگاه در خیلی از مراکز دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین در بسیاری از استان ها نمایندگی فروش این دستگاه وجود دارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه این دستگاه هوا تسویه می نماید و ویروس را در محیط از بین می برد، اما با وجود ناشناخته بودن ویروس کرونا باید پروتکل های بهداشتی در محیط های دسته جمعی هم رعایت گردد.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان تاکید نمود: یکی دیگر از اقدامات موثر پارک ساخت ماشین فراوری ماسک سه لایه و n95 است که از سوی شرکت دانش بنیان ما در لاهیجان انجام شده است.

وی در ادامه گفت: در زمینه فاصله گذاری اجتماعی استارتاپ های سایتی را طراحی کردند که در این سایت تمامی اطلاعات مربوط به استارتاپ های که در زمینه فروش محصولات به صورت مجازی فعالیت دارند جمع آوری و در اختیار مردم استان قرار گرفته است.

باستی بیان نمود: یک سری از محصولات شرکت های دانش بنیان مانند مواد ضد عفونی نمایند اجازه فروش در استان های دیگر را نداریم در این راستا، تعداد زیادی از خیرین استان این محصولات را خریداری ودر مناطق مختلف توزیع کردند و همچنین در خصوص محصولاتی مانند ساخت دستگاه فراوری ماسک در استان های دیگر مورد استقبال قرار گرفته خریداری و نصب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شرکت های دانش بنیان آمادگی گسترش محصولات خود برای مقابله با ویروس کرونا دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان آمادگی گسترش محصولات خود برای مقابله با ویروس کرونا دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید