در هفته ، کاهش چند کیلوگرم وزن مجاز است؟!

به گزارش وبلاگ بینام، هفته ای یک کیلو کاهش وزن تا رسیدن به حد مطلوب برای افراد دارای اضافه وزن توصیه می گردد.

در هفته ، کاهش چند کیلوگرم وزن مجاز است؟!

یک متخصص تغذیه گفت: کاهش وزن سریع خطرناک و نشانه از بین رفتن بافت عضله و یا آب بدن است. گلبن سهراب، گفت: برترین روش لاغری استفاده از تمام گروه های غذایی شامل نان، غلات، سبزیجات، میوه ها، لبنیات، گوشت قرمز و سفیده و تخم مرغ است.

وی با اشاره به این که استفاده از پروتئین های گیاهی به علت دارا بودن فیبر بالا می تواند به اندازه قابل توجهی در سلامت و کاهش اشتها اثرگذار باشد، اظهار کرد: حبوبات فیبر بالایی دارند و در مقابل منبع مناسبی از پروتئین ها نیز به حساب می آیند.

این متخصص تغذیه، اظهار کرد: گنجاندن مقادیر مشخصی از پروتئین گیاهی، میوه و سبزیجات و غلات سبوس دار در سبد غذایی می تواند گزینه مناسبی برای اصلاح سبک زندگی و رسیدن به وزن ایده آل باشد. به گفته وی، حبوبات به ما یاری می نمایند تا احساس سیری بیشتری داشته باشیم، بنابراین رژیم هایی که پروتئین و فیبر بالایی دارند انتخاب های مناسبی برای یاری به حفظ سلامتی و کاهش وزن هستند.

وی استفاده از منابع غنی از فیبر در برنامه غذایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید سعی کنیم سهم این گروه از مواد غذایی را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانیم. وی با تاکید بر این که در بسیاری از مواقع ممکن است بدن ما حس سیری و گرسنگی را اشتباه کند، گفت: خوردن مایعاتی که حاوی کالری نیستند خیلی به ما یاری می نماید تا در طول روز و برنامه غذایی به اندازه کمتری در برنامه کاهش وزن احساس گرسنگی کنیم.

او ادامه داد: باید بطری آب همراه داشته باشید؛ توصیه می گردد به آن اندازهی تخم شربتی و یا دانه های چیا را اضافه نموده تا همراه استفاده از مایعات، فیبر های مفید نیز وارد بدن شوند. وی ادامه داد: سعی کنید به آب شکر و مواد شیرین نماینده اضافه نکنید. از عرقیات گیاهی همانند بیدمشک و یا از بهار نارنج که به بهبود طعم آب یاری می نمایند، بهره ببرید.

این متخصص تغذیه در ادامه با بیان این که بسیاری از افراد عادت غذایی همانند ریزه خواری و یا استفاده از تنقلات در روز را دارند، مطرح کرد: بهتر است این افراد دمنوش های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان و تنقلات سالم مثل توت خشک، خرما و یا کشمش را به برنامه غذایی خود وارد نمایند.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه، استفاده از مواد غذایی جامد می تواند به اندازه قابل توجهی در احساس سیری نقش داشته باشد؛ بنابراین بهتر است به جای مصرف نوشیدنی های پرکالری و شیرین از خوراکی های جامد سالم همانند سیب و یا هویچ و یا حتی کمی نان سبوس دار برای برطرف گرسنگی بهره ببرید.

وی کاهش وزن تدریجی را برترین نوع رژیم لاغری و سبک زندگی سالم دانست و اضافه نمود: بسیاری از افراد مبتلا به اضافه وزن و یا درجاتی از چاقی، بدون این که توجه نمایند که حجم بالای توده بدنی در چه بازه زمانی ایجاد شده، سعی دارند خیلی سریع به وزن ایده آل برسند، توصیه متخصصان مبنی بر این اصل قرار گرفته است که در بازه زمانی کوتاه اقدام به کاهش وزن نکنید؛ چرا که بدن انسان از ترکیبی از استخوان، عضله و بافت چربی تشکیل شده و نکته ای که باید در رژیم کاهش وزن مد نظر باشد کاهش بافت های چربی اضافه است.

وی با بیان این که چربی را نمی توان با سرعت بالا از بین برد، گفت: هفته ای یک کیلو کاهش وزن تا رسیدن به حد مطلوب برای افراد دارای اضافه وزن توصیه می گردد. او در انتها هشدار داد: کاهش وزن سریع خطرناک و نشانه از بین رفتن بافت عضله و یا آب بدن است؛ بنابراین هرگز برای رسیدن به وزن ایده آل نباید از رژیم های سخت و سریع استفاده کنیم.

منبع: فرادید

به "در هفته ، کاهش چند کیلوگرم وزن مجاز است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هفته ، کاهش چند کیلوگرم وزن مجاز است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید