دانشگاه، نه شروع است نه سرانجام!

به گزارش وبلاگ بینام، قبل از اعلام نتایج، هر وقت از کنکوری ها درباره علاقه ها و برنامه هایشان برای آینده می پرسی، با خود می گویند باید جوابش را پس از ورود به دانشگاه پیدا کرد و دوباره برمی گردند سر درس هایشان.

دانشگاه، نه شروع است نه سرانجام!

وبلاگ بینام آنلاین - حدیث گرجی: قبول! دانشگاه سرزمینی بزرگ تر از مدرسه است و یک جهان فرصت و امکانات در آن وجود دارد و کافی است رتبه ای خوب بیاوری و در دانشگاهی خوب قبول شوی، آن وقت دیگر همه چیز تمام است! اما رتبه مناسب یا دانشگاه خوب، به معنی خوشبختی نیست؛ به هیچ وجه!

وقتی آدم وارد دانشگاه می گردد می فهمد همه چیز پیچیده تر از آن است که انتظارش را داشته و دانشگاه واقعاً آن چیزی نیست که این همه منتظرش بوده. این جاست که سؤال جدی تری پیش می آید: گیریم یه چند سالی هم در دانشگاه درس خوندیم. بعدش چی؟

این سؤال دیگر مثل دوران مدرسه، جواب یک کلمه ای دانشگاه را ندارد و هرکسی را گیج می نماید. تازه، پرسش های دیگری هم هستند: فقط درس بخوانم یا حین تحصیل، کار کنم؟ بعد از فراغت از تحصیل، ادامه تحصیل بدهم یا بروم سراغ کار مورد علاقه ام؟ من اصلاً به درد چه شغلی می خورم و...؟

این سؤال ها تقریباً برای همه پیش می آید. سید محمدصادق کشاورزی، رتبه دو کنکور رشته ریاضی سال 97هم درگیر این سؤال ها شده بود. او با دوستانش برای پیداکردن جواب این سؤال ها، به سراغ آدم های مختلفی می رود و پای صحبت آن ها می نشیند که حاصل این گفت وگوها، مستند دیوانگی است.

البته بگذارید از همین الآن بگویم؛ این مستند هیچ جواب مشخصی به هیچ کدام از این سؤال ها نمی دهد. تازه؛ سؤال های دیگری را پیش پای شما می گذارد؛ سؤال هایی عمیق تر، جدی تر و حتی گیج کننده تر. با وجود این، هر بار که تماشایش می کنم حس می کنم مسیر آینده ام را بهتر می شناسم.

مستند دیوانگی را به همه بچه هایی که کنکورشان را داده اند و می خواهند در ادامه جاده زندگی قدم بردارند، پیشنهاد می کنم.

منبع: همشهری آنلاین

به "دانشگاه، نه شروع است نه سرانجام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه، نه شروع است نه سرانجام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید