جمهوری آذربایجان مسیر لاچین را به دژ نظامی تبدیل کرد ، این مسیر مهم مسدود شده است

به گزارش وبلاگ بینام، رسانه های ارمنستان مدعی شدند که جمهوری آذربایجان با خودروهای زرهی و موانع مهندسی مسیر مهم لاچین را به دژ نظامی تبدیل نموده و ارسال محموله های بشردوستانه به منطقه غیرممکن شده است.

جمهوری آذربایجان مسیر لاچین را به دژ نظامی تبدیل کرد ، این مسیر مهم مسدود شده است

به گزارش وبلاگ بینام، منابع خبری ارمنستان روز شنبه از تداوم تحرکات غیر قانونی جمهوری آذربایجان در مسیر مهم لاچین خبر دادند و اعلام کردند که این مسیر مهم با بلوک های سیمانی مسدود شده است.

به گزارش وبگاه ماسیس پست، جمهوری آذربایجان، ایست بازرسی غیرقانونی در مسیر لاچین را به یک پایگاه نظامی با خودروهای زرهی و بلوک های سیمانی تبدیل نموده است.

کنترل بر مسیر لاچین بر اساس بند 6 بیانیه سه جانبه 9 نوامبر 2020، به گروه حافظ صلح روسیه واگذار شده است. مسیر لاچین که صلحبانان روس مسئول تامین امنیت آن هستند نزدیک به 7 ماه است که به وسیله جمهوری آذربایجان مسدود شده است.

بر اساس این گزارش، از 15 ژوئن (پنجشنبه 25 خرداد) ارسال محموله های بشردوستانه شامل مواد غذایی و سایر لوازم ضروری مورد احتیاج ارامنه ساکن منطقه متوقف شده است. کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز قادر به تخلیه بیماران بد حال در منطقه نیست.

جمهوری آذربایجان روز آدینه با نصب بلوک های سیمانی بر روی پل هاکاری تنها مسیری که قره باغ کوهستانی را به ارمنستان متصل می نماید، به طور کامل این مسیر مهم را مسدود نموده است.

دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان تا به امروز دو بار ج بر سر منطقه قره باغ کوهستانی باهم جنگیده اند . در در سال 2020 جمهوری آذربایجان بخش هایی از اراضی از دست رفته را پس گرفت. کوشش ها برای برطرف تنش واقعی و برقراری صلح پایدار باوجود کوشش های دیپلماتیک اجرا شده تا به امروز ثمری نداشته است.

وزارت خارجه روسیه نیز نسبت به اقدامات تازه باکو واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری آرمناپرس ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسدود کردن ورودی مسیر لاچین به وسیله جمهوری آذربایجان نقض بیانیه مشترک سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان است که منجر به تشدید تنش ها می گردد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد که روسیه از باکو می خواهد تا عدم تردد از مسیر لاچین را به طور کامل برطرف کند.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان چندی قبل در ملاقات با اهالی منطقه لاچین گفت، قره باغ که ارامنه امروز در آن زندگی می نمایند سرزمین اجدادی و قانونی جمهوری آذربایجان است.

منبع: همشهری آنلاین

به "جمهوری آذربایجان مسیر لاچین را به دژ نظامی تبدیل کرد ، این مسیر مهم مسدود شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری آذربایجان مسیر لاچین را به دژ نظامی تبدیل کرد ، این مسیر مهم مسدود شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید