صحرای آتاکامای شیلی گورستان آشغال های دنیا

به گزارش وبلاگ بینام، صحرای آتاکامای شیلی زیستگاه بسیاری از گونه های گیاهی و باکتریایی کمیاب است. با این حال، انبوه زباله هایی که از نقاط مختلف دنیا آورده می گردد، زیست بوم منطقه را تهدید می نماید.

صحرای آتاکامای شیلی گورستان آشغال های دنیا

به گزارش وبلاگ بینام، زیست بوم صحرای آتاکاما در شیلی به علت زباله های ریخته شده در این منطقه در خطر است. هزاران تن لباس که در اروپا، آسیا و آمریکا قابل فروش نیست به شیلی فرستاده می گردد.

مقامات خاطرنشان می نمایند که این لباس ها که ممکن است صد ها سال طول بکشد تا در طبیعت تجزیه شوند و باعث آلودگی هوا و خاک می شوند.

کوه هایی از لباس، لاستیک، کفش و اتومبیل از تمام نقاط دنیا در صحرای آتاکامای شیلی ریخته می گردد.

صحرای آتاکاما 100000 کیلومتر مربع مساحت دارد و یکی از خشک ترین منطقه ها زمین است، اما دانشمندان میکروارگانیسم هایی را یافته اند که با دنیای تقریباً بدون آب سازگار شده اند و می توانند سرنخ هایی در خصوص چگونگی یافتن حیات در سیارات مشابه، به ویژه مریخ ارائه دهند.

این تحقیقات در خطر انقراض است، زیرا آتاکاما مرکز پوشاک دست دوم و فروخته نشده از ایالات متحده، اروپا و آسیا است و بیش از 46000 تن لباس در سال گذشته در صحرا ریخته شد.

خودرو های فرسوده نیز از منطقه آزاد تجاری به این منطقه سرازیر می شوند تا در بیابان روی هم چیده شوند، در حالی که انبوهی از لاستیک های رها شده در سراسر منظره ها پراکنده شده است.

پاتریسیو فریرا، شهردار شهر بیابانی آلتو هوسپیچیو، به خبرگزاری فرانسه گفت: ما دیگر فقط حیاط خلوت محلی نیستیم، بلکه حیاط خلوت دنیا هستیم که بدتر است.

صحرای آتاکاما بین رشته کوه های آند و ساحل شیلی قرار گرفته است که مانع از عبور رطوبت از اقیانوس های آرام و اطلس می گردد.

صحرای بزرگ آتاکامای شیلی یک زیست بوم منحصر به فرد و شنماینده است که کارشناسان می گویند به وسیله انبوه زباله هایی که از سرتاسر دنیا در آنجا ریخته می شوند در معرض تهدید قرار گرفته است.

خشک ترین بخش منطقه یونگای است. ناسا منطقه یونگای را شبیه ترین منظره زمین به مریخ می داند و از آن برای آزمایش وسایل نقلیه رباتیک خود استفاده می نماید.

منبع: فرارو

به "صحرای آتاکامای شیلی گورستان آشغال های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحرای آتاکامای شیلی گورستان آشغال های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید