فراوری پژو پارس متوقف می گردد؟

به گزارش وبلاگ بینام، امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه جایگزینی برای پژو پارس در کشور وجود ندارد، گفت که توقف آن مانند پراید کار منطقی نیست.

فراوری پژو پارس متوقف می گردد؟

به گزارش تجارت نیوز، میرحسین کاکایی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه پژو 206 خودروی بسیار مالی و قیمت آن معادل 7 هزار دلار بود در حالی که حدود 2 هزار دلار ارزبری داشت؛ گفت: بسیاری از قطعات این خودرو کاملا ساخت ایران است به طوری که اکنون 2 نوع موتور برای پژو 206 در ایران فراوری می کنیم، سیستم گیربکس، تمام سیستم های صندلی و داشبورد در داخل فراوری می گردد.

وی گفت: باید این واقعیت را دید که با حذف این خودرو تبعات زیادی در اقتصاد جامعه رخ خواهد داد. با این حرکت های غیر مالی، هم هزینه های مردم، و هم کف قیمت این خودرو در بازار افزایش می یابد. ضمن اینکه باید به این موضوع تاکید نمود، در کشور با توجه به شرایط جاده و شرایط ترافیکی کشور، لزوما این ارتقا استاندارد ها منجر به بهبود شرایط رانندگی و زندگی نمی گردد.

کاکایی معتقد است: بسیاری از استاندارد ها با توجه به شرایط فرهنگی و ترافیکی در کشور عملا ناکارآمد است و باعث ارتقا سلامتی جامعه نمی گردد.

او اضافه نمود: اکنون با اعلام خبر توقف فراوری پژو 206، یک نگرانی در مورد توقف فراوری پژوپارس وجود دارد، که جایگزینی هم در کشور ندارد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: فراوری پراید متوقف شد در حالی که جایگزینی نداشت؛ تیبا را نمی توانیم جایگزین پراید در نظر بگیریم، زیرا فراوری این خودرو هم متوقف شد و در نهایت کوئیک که خودرویی مالی نیست را جایگزین پراید کردند.

منبع: فرارو

به "فراوری پژو پارس متوقف می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پژو پارس متوقف می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید