اپل از macOS سنوما با پشتیبانی از گیم مود رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ بینام، اپل دقایقی پیش و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود از نوترین نسخه از سیستم عامل دسکتاپ خود یعنی macOS سنوما با قابلیت های بسیار فراوان و مجذوب کننده رونمایی کرد. این سیستم عامل نو اکنون از ویجت ها پشتیبانی می نماید و امکان استفاده از اسکرین سیورهای منحصر به فرد را نیز به عنوان تصویر زمینه در اختیار کاربران قرار می دهد.

اپل از macOS سنوما با پشتیبانی از گیم مود رونمایی کرد

در سیستم عامل macOS 14 یا سنوما، کاربران در صورت متصل بودن آیفون و یا آیپدشان به یک شبکه وای فای، قادر خواهند بود تا ویجت های مختلفی را از این گجت های هوشمند به دسکتاپشان منتقل نمایند. بعلاوه هنگامی که آن ها در این سیستم عامل پنجره ای را باز نمایند، ویجت ها در پس زمینه به حالت کم رنگ شده ای در می آیند تا مانع از بهم خوردن تمرکز آن ها شوند. قابلیت تعاملی بودن ویجت های macOS سنوما بعلاوه این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا دستگاه های هوشمند خود را نیز با آن کنترل نمایند. بعلاوه شما می توانید بدون احتیاج به نصب اپ های دلخواه خود روی دسکتاپ، از ویجت آن ها در سیستم عامل macOS 14 استفاده کنید.

قابلیت مجذوب کننده دیگری که به این سیستم عامل تازه اضافه شده، حالت گیم مود است. این ویژگی تازه به بهبود تجربه گیمینگ کاربران روی این سیستم عامل، به لطف انجام یک سری اقدامات یاری شایانی می نماید. به عنوان مثال این قابلیت نرخ نمونه گیری بلوتوث را در صورتی که از کنترلر ایکس باکس یا پلی استیشن برای بازی کردن روی مک بهره می برید، دو برابر می نماید و یا تأخیر صدای ایرپاد را به طور محسوسی کاهش می دهد. به همین دلیل، هیدئو کوجیما، یکی از اسطوره های گیم جهان در مراسم اپل گفت که بازی معروف Death Stranding به زودی در اختیار کاربران مک قرار خواهد گرفت تا بدین ترتیب نشان دهد که اپل وارد عصر تازهی از گیمینگ در مک ها شده است.

سیستم عامل macOS سنوما بعلاوه به روزرسانی های کاربردی را به مرورگر وب سافاری اپل اضافه نموده است. به لطف این به روزرسانی، اکنون اپلیکیشن های تحت وب از نظر ویژگی های قابل ارائه شباهت های بسیار بیشتری به اپ های عادی پیدا نموده اند و با متصل کردن آن ها به داک دسکتاپ، می توانید نوتیفیکیشن های آن ها را همچون اپ های عادی دریافت کنید. قابلیت پشتیبانی از پروفایل های کاربری نیز به این مرورگر محبوب اضافه شده تا بتوانید کوکی ها، تاریخچه مرورگر و بعلاوه تب های مختلف را به صورت جداگانه نگهداری کنید. در نهایت باید اشاره کنیم که در این سیستم عامل تازه اشتراک رمز عبور به وسیله Keychain آی کلاد نیز فرآیند راحت تری پیدا نموده است.

پیش نمایش سیستم عامل macOS سنوما برای توسعه دهندگان از امروز آغاز شده و نسخه بتای عمومی آن نیز در هفته های آینده در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل از macOS سنوما با پشتیبانی از گیم مود رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل از macOS سنوما با پشتیبانی از گیم مود رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید