افت شاخص فراوری 9 رشته فعالیت صنعتی بورسی در آذرماه

به گزارش وبلاگ بینام، مرکز پژوهش های مجلس گزارش پایش بخش حقیقی مالی در آذرماه سال جاری در بخش صنعت و معدن را منتشر نموده است.

افت شاخص فراوری 9 رشته فعالیت صنعتی بورسی در آذرماه

بر مبنای این گزارش شاخص فراوری شرکت های صنعتی بورسی با کاهش یک درصدی و شاخص فراوری شرکت های معدنی بورسی با افزایش 10.1 درصدی نسبت به آذرماه سال قبل روبرو شدند. به عبارتی از بین 15 رشته فعالیت صنعتی بورسی 9 رشته فعالیت رشد منفی و تنها 6 رشته فعالیت رشد مثبت را تجربه نموده اند.

در این ماه رشته فعالیت های شیمیایی (به جز دارو)، دارو، غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر، خودرو و قطعات، ماشین آلات و تجهیزات، چوب و کاغذ، کک و پالایش، محصولات فلزی به جز ماشین آلات و تجهیزات و سایر کانی های غیرفلزی به ترتیب بیشترین سهم را در کاهش شاخص فراوری شرکت های صنعتی بورسی داشته اند.

بعلاوه بر اساس این گزارش، شاخص فروش شرکت های صنعتی بورسی با افزایش 3.5 درصدی و شاخص فروش شرکت های معدنی بورسی با کاهش 8.5 درصدی نسبت به آذرماه سال قبل روبرو شدند. به عبارتی از بین 15 رشته فعالیت صنعتی بورسی 10 رشته فعالیت رشد مثبت و تنها 5 رشته فعالیت رشد منفی را تجربه نموده اند. در این ماه بیشترین سهم در افزایش شاخص فروش نیز متعلق به رشته فعالیت های تجهیزات برقی، لاستیک و پلاستیک، فلزات پایه، دارو، منسوجات، محصولات فلزی به جز ماشین آلات و تجهیزات، کاشی و سرامیک، سایر کانی های غیرفلزی، ماشین آلات و تجهیزات و سیمان بوده است.

بعلاوه در این گزارش تصریح شده در آذرماه 1400 شاخص قیمت فعالیت های صنعتی بورسی، 1.4 درصد نسبت به آبان ماه سال جاری افزایش یافت. بعلاوه نرخ رشد نقطه به نقطه آن به 71 درصد رسید، درحالی که میانگین سالیانه 110.9 درصد افزایش یافته است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "افت شاخص فراوری 9 رشته فعالیت صنعتی بورسی در آذرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت شاخص فراوری 9 رشته فعالیت صنعتی بورسی در آذرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید