شروع ساخت 11 هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن در تهران ، تمایل سه تا چهار برابری مردم برای خانه سازی

به گزارش وبلاگ بینام، در شانزدهمین شنبه امید و افتخار، کلنگ احداث 11 هزار و هفت واحد مسکونی در مرکز با حضور شهردار تهران به زمین زده شد.

شروع ساخت 11 هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن در تهران ، تمایل سه تا چهار برابری مردم برای خانه سازی

به گزارش وبلاگ بینام، حمیدرضا صارمی در آئین شروع ساخت 11 هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن تهران، گفت: باید به علت عدم حضور شهردار تهران در این مراسم برای حضور در هیات دولت که در فصل بودجه واقع شده است، عذرخواهی کنم. ما پیشتر از ایشان درخواست کردیم که این شنبه را به تاخیر بیندازند اما شهردار تهران تاکید کردند ما قطار شنبه های امید و افتخار را راه اندازی کردیم و چه من باشم چه نباشم با حضور اعضای شورا این شنبه ها را پیگیری کنید.

او اضافه نمود: مهاجرت به شهر تهران سالانه زیر 40 هزار نفر است و با توجه به ثبت 51 هزار ازدواج سالانه در تهران به چیزی حدود 150 هزار واحد مسکونی نو به صورت سالانه در تهران احتیاجمندیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: از سال 93 فراوری مسکن در تهران کاهش یافته به شکلی که در سه سال منتهی به 1400 سالانه 60 هزار واحد مسکونی فراوری می شده و در آخرین آمار نیز در سال1400 فراوری واحد مسکونی به 50 هزار واحد سالانه کاهش پیدا نموده است. همین موضوع باعث افزایش قیمت مسکن در منطقه ها مختلف شهر تهران شده است.

صارمی با اشاره به اینکه امروز حوزه مسکن از رکود خارج شده است، اضافه نمود: آمار صدور پروانه ما در حال حاضر از مقدار سال گذشته در حال عبور کردن است و به لحاظ مساحت نیز در همین شرایط قرار داریم. بی تردید در مسیر فراوری مسکن احتیاجمند هم افزایی با نهادها و دستگاه های مختلف نیز هستیم که به همین دلیل تفاهم نامه امضا کردیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: 300 هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه امضا شده که همگی آنها تقریبا ساخت شان قطعی است. در نفرآباد شهرری نیز احتیاج به پروژه محرک داشتیم. بی تردید با احداث این واحدهای مسکونی شهرری در سال آینده در همین موقع تفاوت های بسیاری را تجربه خواهد نمود. حمایت جدی شورای شهر تهران که مشوق گسترده ای برای شهر تهران و کسانی که پروانه شهرسازی اخذ می نمایند، در نظر گرفته که گام بزرگی است.

او اضافه نمود: در بعضی منطقه ها مراجعات ما سه الی چهار برابر افزایش پیدا نموده است. این در شرایطی است که ما در سال 90، 35 میلیون متر مربع پروانه صادر کردیم ولی در سال گذشته این مقدار به شدت کاهش پیدا نموده، در حالیکه اگر به همان مقدار سال 90 صدور پروانه انجام می شد تاثیرات آن را در اقتصاد کشور شاهد می بودیم.

متولی این پروژه ها شهرداری تهران، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، تعاونی مسکن کشتیرانی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، بنیاد موقوفه دکتر افشار، شهرداری منطقه 21، تعاونی علوم و فنون هوایی، سرمایه گذاران بخش خصوصی و ... است.

منبع: همشهری آنلاین

به "شروع ساخت 11 هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن در تهران ، تمایل سه تا چهار برابری مردم برای خانه سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت 11 هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن در تهران ، تمایل سه تا چهار برابری مردم برای خانه سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید