گران ترین خودروی چینی روی دست رولزرویس زد!

به گزارش وبلاگ بینام، صنعت خودروسازی در دنیا در حال رسیدن به بلوغ است و کشور های سراسر دنیا سعی دارند تا با کیفیت ترین خودرو های را تولید کنند و چین نیز در این روند از دنیا عقب نمانده است.

گران ترین خودروی چینی روی دست رولزرویس زد!

به گزارش خبرآنلاین، با کمال تعجب، چینی ها در تولید جدیدترین خودرو های برجسته، از تولید انبوه تا گران ترین خودروها، پیشتاز هستند که برند های گران قیمتی که برند هایی مانند رولزرویس، بنتلی و لامبورگینی از نظر قیمت و حتی ویژگی ها در مقابل آن ها معمولی به نظر می رسانند.

در چین، Hongqi L5 یک لیموزین با بالاترین کیفیت و با موقعیت اجتماعی بسیار بیشتر از بنتلی و رولزرویس است. داشتن Hongqi L5 نمادی از افتخار است. توانایی خرید رولزرویس تنها به معنای ثروتمند بودن شماست، در حالی که خرید هونگکی L5 به این معنی است که نه تنها ثروتمند هستید، بلکه از موقعیت اجتماعی بالایی نیز برخوردار هستید.

هونگچی ال 5، یک سدان کاملا لوکس با طراحی به سبک رترو است که طرح آن، از مدل هونگچی ca770 اقتباس شده است و ظاهری کلاسیک را به نمایش می گذارد. این سدان لاکچری، به عنوان پرچم دار خودرو های چینی شناخته می شود و برچسب گران ترین خودروی ساخت سرزمین اژد ها را نیز بر پیشانی خود دارد.

Hongqi L5، نخستین بار در نمایشگاه شانگ های 2013 به نمایش درآمد و با قیمت سرسام آور 800 هزار دلار در معرض فروش قرار گرفت. همان طور که اشاره شد، این سدان لوکس چینی به عنوان خودروی ویژه مقامات این کشور نیز مورد استفاده قرار می گیرد و در حال حاضر، صرفا در بازار داخلی چین به فروش می رسد.

طراحی داخلی hongqi L5، به سبک مینیمال و با الگوگیری از طرح ساختمان های سنتی چین اجرا شده است و نمایی تماما لوکس، اما نسبتا ساده و مدرن را به نمایش می گذارد. تودوزی این کابین، کاملا از طریق دست اجرا شده و نمایی زیبا و منظم دارد. طرح پشت سری صندلی ها نیز از روی کلاه رسمی ویژه سلسله تانگ چین به عاریت گرفته شده است.

صندلی های این خودرو، در تلاش هستند تا راحت ترین شرایط ممکن را برای بدن سرنشینان فراهم بیاورند و در طول مسافرت، کمترین خستگی و کوفتگی را به آن ها تحمیل کنند. در این راستا، صندلی های عقب قابلیت تنظیم گرمای 5حالته و تنظیم تهویه سه حالته را دارند و آسایش بالایی را برای کاربران به ارمغان می آورند.

شرکت فاو، مالک برند هونگچی، از یک پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری تنفس طبیعی به همراه گیربکس اتوماتیک شش سرعته و سامانه انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای این محصول بهره برده است. حداکثر قدرت پیشرانه V12 فوق، برابر با 402 اسب بخار است و بیشینه گشتاور آن نیز، به رقم 550 نیوتن متر می رسد. حداکثر سرعت این سدان 3150 کیلوگرمی، معادل 210 کیلومتر بر ساعت اشت و معادل 18 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می کند. ظرفیت باک آن نیز 105 لیتر در نظر گرفته شده است.

در سال 2016، یک نسخه مجهز به پیشرانه v8 توربوشارژ 4 لیتری به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز برای این خودرو معرفی گشت. حداکثر توان خروجی این نسخه، معادله 381 اسب بخار است و با کد ca7400 شناخته می شود. مدل وی12 نیز با کد ca7600 معرف حضور مشتریان است.

منبع: فرارو

به "گران ترین خودروی چینی روی دست رولزرویس زد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین خودروی چینی روی دست رولزرویس زد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید