ماجرای صف فروش املاک کلنگی

به گزارش وبلاگ بینام، نتایج آنالیز شرایط بازار زمین و املاک کلنگی در آغاز سال 1402 حکایت از آن دارد که در این بازار رکود فراگیر حاکم بوده و معاملات املاک کلنگی در بیشتر منطقه ها مرکز در سطح حداقلی است.

ماجرای صف فروش املاک کلنگی

به گزارش دنیای اقتصاد، واسطه های ملکی فعال در بازار زمین می گویند اگر مالکی برای فروش زمین خود قصد جدی داشته باشد، احتمالا باید چند ماه در صف فروش باقی بماند. رکود در بازار زمین و املاک کلنگی از چند ماه قبل در بازار معاملات ملکی مرکز حاکم بوده است. اما در عین حال بعضی مالکان املاک زمین به فروش ملک خود در همین شرایط تمایل دارند.

گفته می گردد عمده متقاضیان زمین در بازار هفته های اخیر متقاضیان سرمایه گذاری در این بازار بوده اند و سهم سازنده ها از خرید املاک کلنگی به حداقل رسیده است. به جز بعضی محله ها در منطقه ها جنوبی شهر تهران که سطح قیمت آنها نسبتا مناسب است، تمایل چندانی به خرید زمین از سوی سازنده ها وجود ندارد. از آنجا که کسب و کار بعضی از سازنده ها به جای خانه سازی، خانه داری شده است و آنها به جای سرمایه گذاری ساختمانی تازه، ترجیح می دهند واحدهای تکمیل شده پروژه های قبلی خود را در شرایط کلید نخورده یا بعضا در اجاره نگه دارند و ارزش سرمایه خود را به این ترتیب حفظ نمایند، بنابراین تقاضای خرید املاک کلنگی کاهش پیدا نموده است. البته این به معنای تشکیل صف طویل فروش زمین در بازار نیست، چراکه مالکان املاک کلنگی نیز با علم به شرایط تورمی در بازار مسکن، تمایل چندانی به فروش نشان نمی دهند. اما معدود فروشندگان زمین در این شرایط بازار احتمالا مدت زیادی در صف انتظار فروش معطل خواهند شد تا معامله ای با ارزش ریالی به مراتب سنگین تر از معاملات آپارتمان سر بگیرد.

منبع: فرارو

به "ماجرای صف فروش املاک کلنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای صف فروش املاک کلنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید