حرکت دانشگاه اصفهان به سمت توسعه پژوهش در علوم انسانی

به گزارش وبلاگ بینام، معاون پژوهشی دانشگاه اصفهان با اشاره به نقش علوم انسانی در راهنمایی جامعه گفت: سیاست امروز دانشگاه اصفهان ارتقای اثربخشی علوم انسانی و برگرداندن امید به جامعه است.

حرکت دانشگاه اصفهان به سمت توسعه پژوهش در علوم انسانی

به گزارش خبرنگار استان های وبلاگ بینام، رسول رکنی زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در نشست خبری با اشاره به تاریخچه ورود دانشگاه و صنعت به ایران، گفت: وقتی بر سه بخش تکنولوژی، یعنی صنعت، دانش و نیروی انسانی مسلط شویم، می توانیم ادعای بومی سازی توسعه را داشته باشیم.

رکنی زاده با بیان اینکه ورود به نسل دوم دانشگاه ها باعث شد تا پژوهش به صورت جدی وارد عرصه علم آموزی گردد، ادامه داد: از دهه 80 بود که مساله مقاله نویسی و فراوری علم در دانشگاه ها مورد توجه نهاده شد. البته امروز کارکرد اصلی دانشگاه ها ورود به عرصه تعاملات علمی جهانی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان اعلام کرد: برنامه ما برای آینده پژوهشی دانشگاه، سرمایه گذاری در آزمایشگاه های تخصصی و توسعه فعالیت های دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه توسعه ناحیه نوآوری در دانشگاه اصفهان از 98 شروع شده، گفت: اصفهان دومین شهر دانشگاهی کشور است، اما ارتباط بین دانشگاه های این استان ضعیف بود. به همین علت کنسرسیوم دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان تشکیل شد که تا به امروز 30 پروژه بین دانشگاهی را شروع نموده است.

رکنی زاده به نتیجه نرسیدن پژوهش ها را به علت همراهی نکردن حاکمیت و اقتصاد دانست و گفت: طی 2 سال گذشته مسئولان دانشگاه های استان اصفهان در پی ایجاد شبکه بین پژوهشگران برای حل مسائل روز بوده اند.

وی اعلام کرد: یکی از سیاست هایی که به طور جدی اجرا نموده ایم، تصحیح آیین نامه ها در راستای جامعه محوری و اثربخشی آن ها است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان با بیان اینکه علوم انسانی اثربخشی زیادی در راهنمایی جامعه دارد، گفت: سیاست امروز دانشگاه اصفهان ارتقای اثربخشی علوم انسانی و برگرداندن امید به جامعه است.

وی به تشریح فعالیت های پژوهشی برون دانشگاهی پرداخت و گفت: در امسال پژوهشگران دانشگاه اصفهان 20 میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی منعقد نموده اند. با این حال دانشگاه با بهره گیری از بودجه خود در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در حل مسائل صنعت است.

رکنی زاده با بیان اینکه باتوجه به شرایط بودجه ای نمی توان برنامه ریزی بلندمدت در زمینه فعالیت های پژوهشی داشت، گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه ها حدود 15 درصد بودجه کل دانشگاه ها است. اگر دولت حداقل 5 درصد این بودجه را در زمان مشخصی محقق کند، می توان بخشی از هزینه های این حوزه را پرداخت کرد و برنامه ریزی برای تحقق اهداف پژوهشی انجام داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حرکت دانشگاه اصفهان به سمت توسعه پژوهش در علوم انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت دانشگاه اصفهان به سمت توسعه پژوهش در علوم انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید