تارا V1 پلاس با گیربکس تازه فراوری می گردد ، معرفی تیپ های تارا ایران خودرو
به گزارش وبلاگ بینام، تارا V1 پلاس تیپ جدیدی از سدان پرچمدار ایران خودرو است که با گیربکس 6 سرعته دستی فراوری خواهد شد. امکانات این تیپ در مقایسه با تیپ V1 بیشتر شد تا در کنار پاس کردن بعضی استانداردها، با آپشن های بیشتری به دست متقاضیان برسد. تارا V1 پلاس احتمالاً جایگزین تیپ V1 در خط فراوری ایران خودرو می گردد.
بیت ران - محمد فتح اللهی: تارا اکنون در 4 تیپ مختلف اما با یک نوع قوای محرکه به وسیله ایران خودرو به فروش می رسد. از لحاظ سطح آپشن ها هم تیپ V1 کمترین و تیپ V4 بیشترین سطح امکانات رفاهی را در اختیار خریداران قرار می دهد.
اما ایران خودرو میخواهد نسخه لوآپشن این سدان را با بعضی تغییرات فراوری و به فروش برساند. همانطور که می دانیم، تارا V1 با امکاناتی مانند گیربکس 5 سرعته دستی، رینگ 15 اینچی فولادی، تریم پارچه ای، فرمان پلاستیکی و کلیدهای بالابر شیشه ها که در کنسول میانی قرار دارند فراوری می گردد.
ولی ایران خودرو تصمیم دارد امکانات نوی به تیپ پایه تارا اضافه کند. منابع مطلع اعلام کردند که این تیپ به عنوان تارا V1 پلاس فراوری خواهد شد که مهمترین اتفاق در آن، وجود گیربکس 6 سرعته دستی است.
ترکیب گیربکس 6 سرعته دستی و موتور TU5 پلاس 113 اسب بخاری با گشتاور 144 نیوتن متر را پیش تر در رانا پلاس پانوراما مشاهده کردیم. حال این ساختار را از این پس در دنا V1 پلاس هم تجربه خواهیم کرد.
تغییرات تارا V1 پلاس در مقایسه با تیپ V1
از همین ابتدا باید بدانیم که قرار نیست سطح امکانات رفاهی تارا V1 پلاس مانند تیپ V3 باشد. پس همچنان تیپ V1 پلاس پایه ترین نسخه این سدان ایران خودرو به شمار می رود.
در تیپ V1 پلاس تارا از این پس علاوه بر گیربکس 6 سرعته دستی، دوربین دید عقب، شیشه های دودی عقب، گرافیک نو برای چراغ های عقب، کنسول وسط، انتقال محل دکمه های بالابر شیشه ها از وسط به روی درب ها، رو دری های نو، زیر آرنجی سرنشینان عقب، سنسور نور و باران و آنتن کوسه ای را خواهیم دید.
اما این تیپ همچنان بدون سانروف، دکمه استارت، سامانه ورود بدون کلید، رینگ های آلومینیومی و آیینه های برقی فراوری و به فروش خواهد رسید.
این تیپ نو مثل نسخه V1 با دو ایربگ، ترمزهای ضد قفل، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سامانه کنترل پایداری، سیستم ضد سرقت، سنسورهای عقب، TPMS، کروز کنترل، فرمان برقی، آیینه های تنظیم شونده، تهویه الکترونیکی و نمایشگر 7 اینچی به دست متقاضیان می رسد.
تفاوت های تیپ های تارا ایران خودرو
در جدول زیر می توانید تفاوت های تیپ های تارا را به آسانی مشاهده کنید. همانطور که عنوان شد، بعضی از تجهیزات و امکانات تارا تیپ V1 پلاس قرار است در تیپ V1 حضور داشته باشند.
از همین رو، در جدول زیر امکاناتی که در آینده بر روی تارا تیپ V1 پلاس مشاهده خواهیم کرد را در کنار امکانات قبلی می توان دیدن کرد.
مشخصات | تیپ V1 | تیپ V2 | تیپ V3 | تیپ V4 |
موتور | TU5P | TU5P | TU5P | TU5P |
حجم موتور (لیتر) | 1.6 | 1.6 | 1.6 | 1.6 |
قدرت (اسب بخار) | 113 در 5800 دور در دقیقه | 113 در 5800 دور در دقیقه | 113 در 5800 دور در دقیقه | 113 در 5800 دور در دقیقه |
گشتاور (نیوتن متر) | 144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه | 144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه | 144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه | 144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 5 سرعته دستی | 6 سرعته اتوماتیک | 6 سرعته دستی | 6 سرعته اتوماتیک |
فرمان کمکی برقی | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
ترمز دیسکی جلو و عقب | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
ابعاد رینگ ها | 15 اینچی فولادی | 16 اینچی آلومینیومی | 15 اینچی فولادی | 16 اینچی آلومینیومی |
گریل جلو | خطی | شبکه ای | خطی | شبکه ای |
گرافیک نو چراغ عقب | ✖ (در V1 پلاس) | ✖ | ✔ | ✔ |
سانروف | ✖ | ✔ | ✔ | ✔ |
سنسور TPMS | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
نمایشگر لمسی | 7 اینچی | 7 اینچی | 7 اینچی | 7 اینچی |
سنسور پارک عقب | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
دوربین عقب | ✖ (در V1 پلاس) | ✔ | ✔ | ✔ |
تعداد ایربگ ها | 2 | 4 | 2 | 4 |
صندلی راننده | دستی | کفی دستی / پشتی و تنظیم ارتفاع برقی | دستی | برقی |
صندلی شاگرد | دستی | کفی دستی / پشتی برقی | دستی | برقی |
گرمکن صندلی های جلو | ✖ | ✖ | ✖ | ✔ |
تریم صندلی | پارچه ای | چرم و پارچه | پارچه ای | چرم و پارچه |
روکش چرمی فرمان | ✖ | ✔ | ✖ | ✔ |
سنسور نور | ✖ | ✔ | ✔ | ✔ |
سنسور باران | ✖ | ✔ | ✔ | ✔ |
زیر آرنجی جلو | ✖ | ✔ | ✔ | ✔ |
زیر آرنجی عقب | ✖ (در V1 پلاس) | ✔ | ✔ | ✔ |
دکمه های شیشه بالابر | کنسول میانی (در V1 پلاس روی درب ها) | کنسول میانی | روی درب ها | روی درب ها |
شیشه های دودی عقب | ✖ (در V1 پلاس) | ✔ | ✔ | ✔ |
آنتن کوسه ای | ✖ (در V1 پلاس) | ✖ | ✔ | ✔ |
سامانه کنترل پایداری | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
سامانه کنترل آغاز حرکت در سربالایی | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
آینه های تاشو برقی | ✖ | ✔ | ✔ | ✔ |
استارت دکمه ای | ✖ | ✔ | ✔ | ✔ |
دیزاین کروم دور شیشه ها | ✖ | ✔ | ✔ | ✔ |
دستگیره کرومی | ✖ | ✔ | ✔ | ✔ |
سنسور پا برای درب صندوق | ✖ | ✖ | ✖ | ✔ |
چراغ خوشامدگویی زیر درب های جلو | ✖ | ✖ | ✔ | ✔ |
کروز کنترل و محدودکننده سرعت | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
آنالیز جدول زیر به ما نشان می دهد که بعضی کمبودها در تیپ های مختلف این خودرو وجود دارند. برای مثال، خریداران تارا تیپ V3 گریل جلو کاملاً مشابهی با تارا تیپ V1 دارند.
این در حالی است که شما به عنوان خریدار این خودرو، مبلغ بالاتری برای تملک آن هزینه کردید و قطعاً تمایل ندارید شمایلی مانند نسخه مقرون به صرفه تارا داشته باشد.
گفتنی است که فعلاً تیپ های V3 و V4 تارا در خطوط فراوری ایران خودرو حضور ندارند. احتمالاً این نسخه ها با قوای محرکه نو و تغییرات در بعضی آپشن ها مجدداً به خط فراوری باز می گردند.
ری را ایران خودرو با نام نوی به بازار می آید / ماجرای تغییر نام خودروهای نو
ممنوعیت واردات خودرو سواری بالای 40 هزار دلار ابطال شد
قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا چقدر است؟
پژو 207 دستی پاناروما به همراه 5 محصول ایران خودرو، دیگر فراوری نمی شوند
ب ام و XM در کوشش برای رکوردشکنی پیست Pikes Peak ناکام ماند
منبع: بیت ران