تاتا نانو، ارزان ترین خودرو جهان

به گزارش وبلاگ بینام، خودروی تاتانو، یک خودروی ساخت شرکت تاتا موتورز کشور هند است که در ارزان ترین خودروی جهان به شمار می رود. با خودروی تاتانو بیشتر آشنا شوید.

تاتا نانو، ارزان ترین خودرو جهان

تاتا نانو یک خودروی چهار نفره است که از سوی شرکت هندی تاتا موتورزوبیشتر برای بازار هند تولید می شود. این خودرو بسیار کم مصرف است به گونه ای که دربزرگراه ها با یک لیتر 26 کیلومتر و در داخل شهر با یک لیتر 22 کیلومتر راه می پیماید.این خودرو برای اولین بار در نهمین نمایشگاه خودرویپراگاتی میدان شهردهلی نو هند در دهم ژانویه 2008 رونمایی شد .

فروش بازرگانی نانو از تاریخ 23 مارس 2009 و فروش رسمی آن از جولای2009 آغاز شد. قیمت پایه این خودرو در ژوئن 2009 حدود 2200 دلار آمریکا (1490 یورو)بود. به گزارش مجله 2008 نیوزویک، خودرو تاتا نانو که تولید قرن 21 است نسبت به خودروهایدیگر کوچک تر، چابک تر و ارزان تر است .

مدل جدید خودرو تاتا نانو

در حال حاضر مدل جدید خودروی تاتا نانو تحت عنوان تاتا نانو Gen Xارزان ترینخودرو جهان است. خودروی تاتا نانو Gen X دارای جلوپنجره جدید، اسپویلر عقب، چراغ های جلوی دودی، فرمان متفاوت و سایر امکانات می باشد.ویژگی های مذکور تاتا نانو Gen X را از نسلقبلی خود متمایز می کند .

اسپویلر چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟

اسپویلر قطعه ای به شکل باله است که بر روی صندوق عقب خودرو نصب می شودو وظیفه اصلی آن ایجاد نیرو به سمت پایین (DownForce) در قسمت انتهایی خودرو جهت ایجاد پایداری در سرعت های زیاد است. در واقعدر سرعت های بالا با توجه به شرایط جریان باد، در قسمت انتهایی خودرو حالت خلاء ایجادمی شود و به تدریج قسمت انتهایی خودرو سبک شده و پایداری خود را از دست می دهد . عملکرداسپویلر به این صورت است که با ایجاد نیروی پایین برنده، موجب افزایش پایداری قسمتانتهایی خودرو می شود . دقیقا کاری که بالهای یک هواپیما می کنند؛ با این تفاوت کهدر هواپیما بال ها باعث بالا رفتن می شود ولی در خودرو باله باعث پایین رفتن وسیلهنقلیه می شود که این امر منجر به چسبندگی بیشتر ماشین خودرو به سطح جاده می شود .

مدیر این شرکت خودرو سازی گفت: تاتا نانو به نوآوری و رشد خود درراستای نیازهای مشتریان ادامه می دهد. تاتا موتورز بر اساس همین روحیه نوآوری، از خودروکاملا جدید نانو Gen X که یک هاچبک کوچک جوان پسند با ظاهری جذب کننده و امروزی می باشد خبر داده است. این خودرو ازفناوری های مدرنی که ارزش آن را به عنوان یک خودرو شهری بی نقص اثبات می کند بهره می گیرد .

خودروتاتا نانو Gen X دارای پنجمدل XE، MX و XTبا جعبه دنده های دستی و XMA و XTA با جعبهدنده های اتوماتیک می باشد. نیروی لازم برای این خودرو کوچک توسط یک موتور 0.6 لیتریدو سیلندر بنزینی با توان 38 HP و گشتاور51 Nm فراهم می شود. میزان مصرف سوخت این موتور وابستهبه نوع جعبه دنده بین 4.0 تا 4.2 لیتر در هر صد کیلومتر است و قیمت آن از 3100 دلارآغاز می شود.

مجله اینترنتی وبلاگ بینام

منبع: setare.com

به "تاتا نانو، ارزان ترین خودرو جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاتا نانو، ارزان ترین خودرو جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید