اگر سرنوشت ریاست جمهوری آمریکا به مجلس نمایندگان بکشد، چه می گردد؟

به گزارش وبلاگ بینام، در صورتی که نتایج آرای الکترال (برگزینندگان) در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده برابر گردد، آن وقت مجلس نمایندگان است که معین خواهد نمود چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد.

اگر سرنوشت ریاست جمهوری آمریکا به مجلس نمایندگان بکشد، چه می گردد؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بینام، این سناریوی غیرمعمول که در قانون اساسی آمریکا پیش بینی شده و تا به امروز دور از ذهن به نظر می رسید و از سال 1824 تا به امروز نیز اتفاق نیافته حالا در سالی که شیوع ویروس کرونا می تواند تاثیرغیرقابل پیش بینی بر رقابت دونالد ترامپ و جو بایدن بگذارد، احتمال وقوع آن وجود دارد؛ نتیجه ای احتمالی که ترامپ و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان صریحا به آن اذعان نموده اند.

به گزارش ای بی سی نیوز ترامپ 26 سپتامبر در گردهمایی پنسیلوانیا گفت: من نمی خواهم قضیه به دیوان عالی ختم بگردد و همچنین نمی خواهم به کنگره بروم حتی اگر ما رجحان داشته باشیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ بینام بخوانید. (کلیک کنید)

پلوسی دو هفته بعد طی نامه ای برای مجلس نمایندگان به اظهارات رئیس جمهور واکنش نشان داد و از اعضای مجلس خواست از نامزدها در مناطق کلیدی حمایت نمایند.

وی نوشت: اگر ترامپ نتواند در صندوق آرا پیروز گردد، می خواهد مجلس نمایندگان، ریاست جمهوری را به او تقدیم کند. ناراحت نماینده است که ما باید به این طریق برنامه ریزی کنیم، اما این کاری است که باید انجام دهیم تا اطمینان حاصل گردد، انتخابات به سرقت نمی رود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ بینام بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس متمم 12 قانون اساسی آمریکا، اگر هیچکدام از نامزدها نتوانند اکثریت ارای الکترال را به دست بیاورند، مجلس نمایندگان رئیس جمهور را و سنا معاون رئیس جمهور را انتخاب خواهد نمود.

اگر نتایج آرای الکترال برابر باشد، هر ایالت تنها یک رای در مجلس نمایندگان خواهد داشت. حزبی که بیشترین کرسی را در مجلس داشته باشد سرنوشت ریاست جمهوری را مشخص خواهد نمود.

جمهوریخواهان 26 کرسی ایالتی را در کنترل دارند در حالی که دموکرات ها 23 کرسی را در اختیار دارند. پنسیلوانیا بین دو حزب تقسیم شده است. جمهوریخواهان همچنین شانس دارند با دموکرات ها در میشیگان و مینه سوتا برابر شوند در صورتی که بتوانند یک کرسی اضافی در هر کدام از این ایالت ها به دست بیاورند.

رهبران و استراتژیست های حزب دموکرات این محاسبات را در ذهن دارند و به همین دلیل آنها تمام کوشش خود را می نمایند تا اکثریت مجلس نمایندگان را حفظ نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اگر سرنوشت ریاست جمهوری آمریکا به مجلس نمایندگان بکشد، چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سرنوشت ریاست جمهوری آمریکا به مجلس نمایندگان بکشد، چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید