از روی رنگ شیشه عطر، بوی آن را تشخیص دهید

به گزارش وبلاگ بینام، احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید عطر یا ادکلنی را بخرید اما نتوانید خودتان آن را بو کنید؛ قطعا این اتفاق در حین خرید آنلاین برای همه پیش می آید. آیا می دانستید که با دیدن رنگ شیشه عطر می توانید تا حدودی رایحه آن را تشخیص دهید؟

از روی رنگ شیشه عطر، بوی آن را تشخیص دهید

آیا تا به حال به رنگ عطرها توجه کرده اید؟ به نظر شما چرا عطرها رنگ های مختلفی دارند؟ بیشتر ما این چنین تصور می کنیم که این رنگ ها جنبه تزئینی داشته و برای اینکه ادکلن در شیشه زیباتر به نظر برسد، آن را رنگی می کنند. اما اگر به شما بگویم این یک باور اشتباه است، قبول می کنید؟ بله رنگ عطرها معنا و مفهوم خود را داشته و تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن امکان پذیر است. در این مطلب از وبلاگ بینام به موضوع تشخیص بوی عطر از روی شیشه آن می پردازیم.

تشخیص بوی عطر از روی شیشه آن

عطرهایی با رنگ صورتی

عطرهایی که دارای مایع صورتی رنگ هستند (البته نوع صورتی آن نیز فرق می کند)، عطرهای گلی هستند. یعنی گل های عطرساز در آن ها به وفور یافت می شوند. اگر عطری با رنگ صورتی کم رنگ دارید یعنی گل های به کار رفته در آن شیرین و خنک هستند. اگر صورتی تیره تر باشد رایحه ای شیرین و گرم دارند. اما اگر عطری با رنگ صورتی خیلی کمرنگ دیدید، بدانید که گل رز در آن به کار رفته که با ماندن عطر روی بدن یا لباس تقریبا بویی شبیه به گلاب می دهد. معمولا این مدل ادکلن را یا نمی پسندند یا بسیار به آن علاقه مند می شوند.

عطرهایی با رنگ بنفش

برخی افراد رنگ بنفش را با صورتی اشتباه می گیرند. ولی این دو اصلا شبیه به هم نبوده و رایحه هایی متفاوت دارند! شاید بتوان گفت تنها شباهتی که بین دو این رنگ است، وجود ترکیبات گلی است. اما اضافه شدن ترکیبات میوه ای و عنبر و مشک به آن، به اندازه قابل توجهی تفاوت بین این دو طیف رنگی ایجاد کرده است. رنگ سرخابی نیز جزو این طیف رنگی است که شامل ترکیبات شیرین مثل آب نبات و کارامل است.

عطرهایی با رنگ آبی

تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن در طیف آبی نشانه ترکیبات مختلفی است. عطرهایی که دارای رنگ آبی روشن هستند، ترکیباتی از روایح دریایی و اقیانوسی دارند. در واقع به نوعی خنک و شیرین بوده که نشانه تازگی و هوای معطر است. همچنین این رنگ ایجاد آرامش می کند.

اما از طیف رنگی روشن که خارج شده و به آبی تیره نزدیک می شویم ترکیبات تلخ تری به آن اضافه می شود که ادویه ای است. حال اگر این آبی تیره تر شود حتما از زعفران و وانیل در ترکیبات آن بهره گرفته شده است.

عطرهایی با رنگ سفید

رنگ سفید همیشه مظهر پاکی و تقدیس است. رایحه ای شیرین و خنک که برای ما تداعی کننده برف و زمستان است. این نوع عطرها معمولا بسیار ملایم و خاص هستند. دقیقا مانند زمانی که لباس سفید برتن می کنید و می خواهید پاک به نظر برسید.

عطرهایی با رنگ سبز

عطرهای سبز همیشه در کمپانی های تولید عطر به موفقیت عالی دست یافتند. به نظر شما رنگ سبز نشاندهنده چیست؟ طبیعت. پس تمامی عطرهایی که با رنگ سبز ایجاد می شوند رایحه طبیعت دارند. یعنی رایحه ای از گل و گیاهان، درخت، خزه و هر آنچه در طبیعت یافت می شود. به انسان روح تازه بخشیده و احساس خنکی می دهد. اگر با سبز کمرنگ روبرو شوید باید انتظار رایحه ای خنک و شیرین و ملایم را داشته باشید. هر چه بر تیرگی سبز اضافه شود رایحه تلخی مانند چوب را احساس می کنید که افراد باکلاس از آن استفاده می کنند.

عطرهایی با رنگ قرمز

در تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن، قرمز بسیار قدرتمند است. دارای ترکیبات ادویه ای است که در کنار آن ترکیبات فلفل، جوز هندی و زنجبیل موجود است. اگر ادکلن شما قرمز مات است، بیانگر رایحه تلخ و چوب است. ولی اگر ادکلنی به رنگ قرمز شفاف دارید، باید شاهد رایحه ای شیرین و گلی در کنار ادویه ها باشید.

عطرهایی با رنگ مشکی

مشکی رنگ سنگینی است و رایحه های به کار رفته در آن نیز سنگین است. معمولا در ادکلن هایی به رنگ مشکی ترکیبات چوب، ادویه و گیاهان معطر به کار رفته که عموما رایحه ای تلخ بدست می دهد. اگر ادکلن های مشکی رنگ زنانه باشند، دارای ترکیبات گلی مانند یاس است. ولی در ادکلن های مردانه مشکی ترکیب جدایی ناپذیر، ادویه هاست. ادکلن هایی که کاملا مشکی هستند رایحه ای تلخ در کنار ترکیبات گلی شیرین دارند اما ادگلن هایی که بخشی از آن ها طراحی رنگ دیگری دارد عطر آن ها به شدت تازه اما تلخ است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی وبلاگ بینام مطلب کرم مرطوب کننده را در خانه بسازید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "از روی رنگ شیشه عطر، بوی آن را تشخیص دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از روی رنگ شیشه عطر، بوی آن را تشخیص دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید